آغاز تعمیر ۱۱ حلقه چاه نفت در خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: عملیات حفاری ۹ حلقه و تعمیر ۲ حلقه چاه نفتی در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: عملیات حفاری ۹ حلقه و تعمیر ۲ حلقه چاه نفتی آغاز گردید که با پایان این عملیات تولید نفت به میزان ۱۹ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

او افزود: این طرح از سال ۹۷ در ۲۷ بسته سرمایه‌گذاری تدوین‌شده که با اجرای آن ۲۸۲ حلقه چاه نفت حفاری و ۱۴۳ حلقه چاه نیز تعمیر می‌شود و ۸۰ دکل حفاری در مناطق نفت‌خیز جنوب شروع به کارکرده و میزان تولید نفت را ۳۴۱ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.

محمدی بیان داشت: اکنون عملیات اجرایی یک بسته قراردادی از طرح توسعه ۲۸ مخزن در ۲ مخزن نفتی آسماری و بنگستان در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری آغاز و کار حفاری چاه‌های آن درحال انجام است و مقررشده که در این ۲ مخزن عملیات حفاری ۹ حلقه و تعمیر ۲ حلقه چاه نفتی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: بسته قراردادی طرح توسعه مخزن آسماری پازنان نیز نهایی و کار اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود و ۲ بسته از طرح توسعه ۲۸ مخزن در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری است که مخازن آسماری، بنگستان رامشیر و آسماری پازنان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

تعمیر چاه های نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.