۸۶ شهروند کرمانشاهی در تصادفات درون‌شهری جان باختند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از مرگ ۸۶ شهروند کرمانشاهی در تصادفات درون‌شهری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سرهنگ فضل الله شیری با اشاره به مرگ ۸۶ شهروند در تصادفات درون‌شهری کرمانشاه اظهار داشت: بالغ بر ۸۰ درصد افراد را نیز عابران پیاده تشکیل می‌دادند که در برخورد با وسایل نقلیه جان خود را از دست داده اند.

او ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۷۹۳ نفر نیز بر اثر سوانح درون شهری آسیب دیدند که بازهم اکثر آن‌ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه همچنین با انتقاد از ضعف تسهیلات ترافیکی شهر کرمانشاه گفت: در کلانشهر کرمانشاه تنها ۲ پل عابر پیاده مکانیزه (برقی) وجود دارد که آن‌ها نیز بیشتر اوقات به دلیل نقص فنی قادر به سرویس دهی نیستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: با وجود تصادفات زیادی که در معابر شهری استان خصوصا شهر کرمانشاه رخ می‌دهد مسئولان شهری و متولیان امر لازم است با ایمن سازی و کانالیزه کردن محل‌های عبور، تبدیل عبور عرضی همسطح عابران به غیرهمسطح، نمایان سازی مسیر تردد عرضی و استفاده از چراغ راهنمای عابر در تقاطع‌های پرتردد نسبت به ایمن سازی مسیر حرکتی عابران پیاده اقدام کنند.

او همچنین به نقش عابران پیاده در کاهش سوانح نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از پل هنگام عبور از عرض جاده خصوصا در بزرگراه‌ها مسئله بسیار مهمی است که متاسفانه خیلی‌ها به آن توجهی ندارند.

سرهنگ شیری در پایان گفت: اکثر تصادفات درون شهری میان خودرو و عابران پیاده ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان است که آن هم به دلیل استفاده از تلفن همراه، صحبت با دیگر سرنشینان، خوردن و آشامیدن، توجه بیش از اندازه به مناظر اطراف و گوش دادن موسیقی با صدای بلند است.

انتهای  پیام/ز

 

 

یک هزار و ۷۹۳ نفر بر اثر سوانح درون شهری آسیب دیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار