اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان به منظور اجرای طرح بوم سازگان با هدف پایش احیا و توسعه جنگل‌های زاگرس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان همکاری می‌کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت:استان کردستان با قرار گرفتن در امتداد رشته کوه‌های زاگرس وضعیت مناسبی برای احیا و توسعه مراتع و جنگل‌های زیبای این منطقه دارد.

فریبا رضایی افزود:با توجه به تهدیدات فراروی مراتع و جنگل‌های بلوط زاگرس نظیر قطع کردن درختان، آتش سوزی، بیماری‌های گوناگون درختان بلوط این اداره کل همسو با اهداف و سیاست‌های سازمانی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان احیا این جنگل‌ها و مراتع را در دستور کار خود داد.

وی بیان کرد: این طرح با بذر پاشی مراتع اکثرا از خانواده گرامینه و کاشت نهال از گونه‌های بومی منطقه همچون ون، بلوط و سماق از سال جاری به مدت ۳ سال به طول می‌انجامد.

گفتنی است:این طرح توسعه جنگل‌ها در پنج حوزه آبخیز استان حدود ۶۸۰۰ هکتار غنی سازی جنگل‌ها با کاشت نهال حدود ۸۰۰ هکتار غنی سازی مراتع با بذر پاشی ۴۵۰۰ هکتار و مراقبت و نگهداری از ذخیرگاه‌های استان حدود ۵۵۰ هکتار را در مدت مذکور شامل می شود.

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: منابع طبیعی ، جنگل ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.