رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: بگرام جزو خاک افغانستان است و اشرف غنی نیز مبتنی بر مصلحت کشور با ترامپ در بگرام دیدار کرده است.

دفاع «مسلمیار» از دیدار تحقیر آمیز ترامپ با اشرف غنی در بگرامبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر هفته گذشته در یک سفر غیرمنتظره به بگرام آمد و با سربازان آمریکایی در افغانستان دیدار کرد.

همزمان با ورود ترامپ به بگرام، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز برای دیدار او به پایگاه نظامی بگرام رفت. اما دیدار اشرف غنی با ترامپ در بگرام با انتقادهای فراوانی مواجه شده است.

بسیاری از منتقدان این دیدار را غیر دیپلماتیک و مخالف اقتدار سیاسی مردم افغانستان خوانده و برخی منتقدان هم گفته‌اند که ترامپ اشرف غنی را احضار کرده است.

با این وجود، فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان گفت: بگرام جزو خاک افغانستان است و اشرف غنی نیز مبتنی بر مصلحت کشور با ترامپ در بگرام دیدار کرده است.

مسلمیار با اشاره به اینکه چنین تعاملی در گذاشته نیز صورت گرفته افزود: مهم این است که هدف به دست آمد و این دیدار به نفع مردم افغانستان تمام شد.

به گفته وی، این ادعا که دونالد ترامپ باید در ارگ ریاست جمهوری حضور می‌یافت درست است، اما متاسفانه افغانستان در شرایطی قرار دارد که از لحاظ امنیتی مطمئن نیست و این مساله باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.