۸ گل دختر اصفهانی در تورنمنت بین المللی فوتبال

ملی پوش اصفهانی تیم ملی فوتبال بانوان ایران، جایزه بهترین گلزن تورنمنت کافا را از آن خود کرد.

هاجر دباغی، مهاجم ۲۰ساله تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: سعی کردم در هر بازی از پاس آخر به بهترین شکل استفاده کنم ونهایتا توانستم با ۸گل زده عنوان خانم گل این رقابت‌ها را برای تیم کشورم کسب کنم.

او در ادامه افزود: کافا یک تورنمنت معتبر برای همه رده‌های سنی است که هر سال با توجه به دعوت تیم میزبان، بین کشور‌های آسیای میانه برگزار می‌شود. امسال این رقابت‌ها بین کشور‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان برگزار شد و ایران برای دومین بار نایب قهرمان شد.

او با اشاره به کمک‌های هیات فوتبال اصفهان در خصوص فراهم کردن زمین چمن برای تمریناتش تصریح کرد:از زحمات هیات استان تشکر میکنم، اما برای دختران در ایران به دلیل کمبود امکانات و‌شرایط لازم مخصوصا در فوتبال، روند پیشرفت به سختی طی می‌شود.


دباغی از دغدغه هایش در زمینه فوتبال زنان توضیح داد: فوتبال زنان در ایران رو به پیشرفت است و مردمی که مرا می‌شناسند با احترام و ارزشمند با من برخورد می‌کنند، اما هنوز برخی افراد می‌پرسند‌مگر خانم‌ها هم فوتبال بازی می‌کنند! و این جای تاسف و تامل دارد.


او در پایان انتظاراتش از مسئولین ورزش استان و کشور را این چنین عنوان کرد:آینده فوتبال زنان نیاز دارد که باشگاه‌های صاحب نام در لیگ برتر مثل فولاد، تراکتور سازی با حضور خود در لیگ فوتبال زنان، عرصه تیم داری را در این بخش از ورزش گسترده‌تر کنند؛ چرا که هزینه‌های لازم برای فوتبال زنان بسیار کمتر از لیگ آقایان است و این نکته‌ای ست که باشگاه‌های بزرگ می‌توانند به آن توجه کنند. همچنین از مسئولین ورزش استان و فدراسیون خواستارم که دیدگاه بهتری نسبت به فوتبال زنان داشته باشند. ما برای کسب تجربه‌های بزرگتر مثل حضور در جام جهانی و المپیک نیاز به بازی‌های تدارکاتی و‌دوستانه داریم.
 
 
انتهای پیام/ش
 

گفتگو با هاجر دباغی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.