جغرافیا و اقلیم استان کردستان مستعد کشاورزی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: جغرافیا و اقلیم استان کردستان مستعد کشاورزی است و می‌توانیم از این ظرفیت به نفع رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با برنامه‌ترین، بروزترین و موفق‌ترین دستگاه‌ها در استان سازمان جهادکشاورزی است که دلیل آن وجود نیرو‌های توانمند و متخصص در بدنه این سازمان است.

وی افزود: این مجموعه نقش مهمی در اقتصاد و توسعه استان دارد و بسیار دلسوزانه نقش خود را در این عرصه ایفا می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: برای ایجاد اشتغال بیشتر باید از ظرفیت‌های استان به ویژه بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: حوزه جهاد کشاورزی جدای از رسالت مهم تامین امنیت غذایی جامعه، می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی به ویژه در کردستان که مستعد رونق این صنعت است، داشته باشد.

نصراللهی زاده اظهار کرد: جغرافیا و اقلیم استان کردستان مستعد کشاورزی است و می‌توانیم از این ظرفیت به نفع رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال استفاده کنیم و با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین اشتغال پایدار را فراهم سازیم.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی این استعداد و ظرفیت وجود دارد که در صورت سوق‌دادن منابع استان به این سمت و سو، زمینه ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی در این استان خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآورشد: توسعه زیرساخت‌ها مهم است، اما به عنوان اولویت اول هیچ موضوعی جای اشتغال و تولید ثروت را نمی‌گیرد و باید همه در این مسیر در حد توان و تاثیرگذاری گام بردارند.

وی افزود: بخش کشاورزی با نگاه اقتصادی‌کردن این بخش با مکانیزه‌تر کردن و افزایش تولید از اهمیت بسیار زیادی در رونق اقتصاد و اشتغال در استان برخوردار است و در این راستا به عنوان سازمان برنامه و بودجه حاضر به هر نوع حمایتی از این بخش هستیم.

انتهای پیام/ع

اشتغال و تولید ثروت، موضوع اولویت دار در استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.