ترددیک میلیون و ۱۵ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تیمورزاده معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: از این تعداد بیش از ۵۳۱ هزار و ۴۰۰ مسافر از مرز جلفا و ۴۸۴ هزار و ۳۰۰ مسافر از مرز نوردوز تردد کرده اند.

او افزود: در این مدت بیش از ۹۶ هزار و ۸۰۰ کامیون از این ۲ پایانه مرزی تردد کرده اند که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار و ۸۰۰ کامیون از مرز جلفا و بیش از ۵۶ هزار کامیون از مرز نوردوز بوده است.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت ۱۳ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان حمل شده است و تعداد بارنامه صادره بیش از ۹۳۵ هزار برگ بوده است.

تیمورزاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر را با ۳۷۲ هزار سفر جابه جا کرده است.

او افزود: ناوگان حمل و نقل کالای استان از خرداد تا ۳ آذر سالجاری با تعداد ۲۰ هزار و ۵۲۳ دستگاه ناوگان سنگین خود ۳۷۰ هزار تن نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی را از مبداء بندر امام خمینی (ره) خوزستان به آذربایجان شرقی حمل کرده است.

پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می‌کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.

انتهای پیام/ک 

یک میلیون و ۱۵ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوزتردد کردند

 

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.