تمام جاده‌های کرمانشاه هم اکنون لغزنده است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : به علت بارندگی که از شب گذشته آغاز شده تمام جاده‌های استان هم اکنون لغزنده است و همین موضوع می‌طلبد تا رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

تمام جاده‌های کرمانشاه هم اکنون لغزنده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه رانندگی با سرعت مطمئنه بهترین اقدام پیشگیرانه از وقوع حادثه در جاده‌های لغزنده است، گفت : اغلب تصادفات به علت سرعت زیاد و دید ناکافی در شرایط نامساعد جوی رخ می‌دهد پس لازم است رانندگان با صبوری رانندگی کنند.

او گفت : رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند موظفند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ و باید فاصله را با خودروی جلویی بیشتر کنند، زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

حیدری گفت: وسایل نقلیه طویل هنگام حرکت باید فاصله بیشتری با خودرو جلویی خود داشته باشند، به طوری که وسیله نقلیه دیگری که از آن‌ها سبقت می‌گیرد بتواند پس از سبقت بار دیگر در جلو آن‌ها وارد مسیر مجاز عبور خود شوند.

رییس پلیس راه کرمانشاهافزود: رانندگان باید توجه داشته باشند که همیشه از سمت راست حرکت کرده و هنگام سبقت و یا تغییر مسیر از علایم هشدار دهنده استفاده و خودرو را به آرامی و دقیق کنترل کنند، چرا که تغییر مسیر ناگهانی در جاده لغزنده موجب سُرخوردن وسیله نقلیه می‌شود.

حیدری از رانندگان خواست تا در هنگام بارندگی چراغ‌های خودرو را روشن نگه داشته و با چراغ‌های جلو با نور پایین حرکت کنند، چرا که نور این چراغ‌ها موجب می‌شود خودرو از دور دیده شود.

او افزود: هنگام بارندگی و لغزنده شدن معابر سرعت تردد کاهش یافته و باعث کندی حرکت می‌شود از همین رو باید با مدیریت زمان سفر از عجله و شتاب پرهیز شود تا شاهد وقوع تخلف که به دنبال آن سوانح رانندگی است نباشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اغلب تصادفات به علت سرعت زیاد و دید ناکافی در شرایط نامساعد جوی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار