هشدار دامپزشکی قزوین به رستوران ها/ کشف ۴۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ گذشته

دامپزشکی قزوین به مراکز طبخ غذا و رستوران‌ها هشدار داد تا به تاریخ انقضای گوشت توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، یداله کلهر معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: پیرو گزارشات واصله درباره عرضه و توقیف محموله‌های گوشت منجمد تاریخ منقضی در سایر استان ها، به همه مراکز طبخ غذا و رستوران‌ها در استان هشدار داده می‌شود که به تاریخ انقضای گوشت توجه داشته باشند.

کلهر با اشاره به اعتبار یکساله گوشت گوساله منجمد افزود: برخی از توزیع کنندگان گوشت منجمد، با خرید گوشت‌هایی که تاریخ انقضای چندروزه دارند و یا تاریخ گذشته هستند به دلیل قیمت پایین تر، گوشت‌ها را در رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا توزیع می‌کنند که این گوشت‌ها در صورت تاریخ گذشته بودن توقیف خواهد شد.

او اضافه کرد: تا کنون با شناسایی یک فرد، ۴۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ گذشته توقیف شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: مواردی هم گزارش شده که واحد‌های غذا پزی پس از انقضای تاریخ گوشت گرم و یا منجمد، محموله گوشت قرمز را از لفاف مربوطه خارج و یا چرخ می‌کنند که تاریخ تولید و انقضای آن مشخص نباشد که در صورت مشاهده مواردی از این دست با فرد متخلف برخورد می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: دامپزشکی افرادی را که نسبت به توزیع و مصرف گوشت‌های فاقد مشخصات و یا تاریخ گذشته اقدام کنند، به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی به مردم توصیه کرد برای تهیه گوشت منجمد وتازه به تاریخ انقضای مندرج روی گوشت دقت کنند و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.