۹۰ درصد اعتبارات حوزه اشتغالزایی کمیته امداد مراغه جذب شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: تاکنون ۹۰ درصد از سهمیه اعتبارات اشتغالزایی این شهرستان معادل هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: میزان اعتبارات حوزه اشتغالزایی شهرستان امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که پیش بینی می‌شود تا پایان آذرماه صد درصد این اعتبارات تخصیص یابد.

او افزود: با هماهنگی و تعامل استانی می‌توان از این محل برای شهرستان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد.


شکری گفت: از ابتدای سال تاکنون برای ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد وام اشتغالزایی با میانگین پرداخت ۱۰ میلیون تومان تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.


او افزود: همچنین در قالب اشتغالزایی در طرح کاریابی برای ۱۵۰ نفر از مددجویان این نهاد کاریابی شده است.


او گفت: در قالب آموزش فنی و حرفه‌ای برای ۵۰۰ مددجوی این نهاد آموزش‌های مهارت آموزی، کارآفرینی و حرفه آموزی در راستای پایدارسازی و توسعه اشتغال مددجویان در تمامی رشته‌ها در سالجاری انجام شده است.


فرماندار مراغه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۸۰۰ خانوار (۱۱ هزار نفر) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مراغه هستند، افزود: ماهانه مددجویان این شهرستان در ۲ قالب کمک معیشت دریافت می‌کنند که حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود.


شکری افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون برای ۷۰ مددجوی این نهاد کمک هزینه جهیزیه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.


او گفت: همچنین امسال برای ۴۰۰ مددجو کمک هزینه اجاره مسکن به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان و برای یکهزار و ۳۰۰ دانش آموز تحت پوشش ۳۰۰ میلیون تومان بسته تحصیلی پرداخت شده است.


شکری به میزان صدقات پرداخت شده از سوی مردم شهرستان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۷ هزار صندوق صدقه خانگی در شهرستان ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری می‌شود که تمامی این مبالغ برای مددجویان شهرستان و به صورت موردی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ک

پرداخت وام اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار