حدود ۹۸ درصد مبتلایان به آنفلوانزا بهبود می‌یابند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: آنفلوانزا یک بیماری تنفسی است که توسط ویروسی به نام انفلوانزا ایجاد می‌شود.

حدود ۹۸ درصد مبتلایان به آنفلوانزا بهبود می‌یابندحجت الله براتی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  گفت: این ویروس به سه زیر گروه به نام‌های a b s تقسیم می‌شود که از راه‌های انتقال آن می‌توان به انتقال انسان به انسان باسرفه یا عطسه و انتقال از راه تماس دست با اجسام یا تماس دست الوده به ویروس، با چشم دهان وبینی به بدن فرد سالم  اشاره کرد.

حجت الله براتی افزود: این بیماری با علائمی از جمله شروع ناگهانی تب، بی حالی، درد بدن، سر درد، درد مفاصل و در بعضی مواقع تهوع و اسهال و استفراغ شروع می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۹۵ تا ۹۸ درصد بیماران به سمت بهبودی می‌روند گفت:  ۲ تا ۵ درصد مبلایان به آنفلوانزا به عوارض این بیماری دچار می‌شوند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان عوارض این بیماری را بیماری‌های ریوی و غیر ریوی دانست و افزود: عوارض ریوی همراه با انفوانزا شامل ذات الریه ویروسی اولیه، ذات الریه باکتریال ثانویه، ذات الریه همزمان با باکتری و ویروس، تشدید بیماری مزمن و درگیری ریوی مکرر می‌باشد.

حجت الله براتی با بیان اینکه افراد در این شرایط باید به پزشک مراجعه کنند گفت:  تنگی نفس، گرفتگی دستگاه تنفسی تحتانی، از دست دادن آب و املاح بدن، نارسایی کلیه، تشدید بیماری‌های زمینه‌ای مانند اسم، بیماری قلبی و عروقی، کاهش سطح هوشیاری و نارسایی کبد از علائم شدت این بیماری به شمار می‌روند.

او افزود: گروه‌های پرخطر افرادی هستند که از لحاظ ابتلا به عوارض انفلوانزای انسانی در معرض خطر زیاد می‌باشند یعنی افرادی که با ضعف سیستم ایمنی  بدن مواجه هستند از جمله  کودکان زیر ۵ سال به خصوص کودکان زیر ۲ سال، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های مزمن ریوی، بیماران قلبی و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر مورد خطر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام / ر.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.