رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛

دست دلالان برای سفته بازی در بازار ارز بسته خواهد شد

همتی گفت: طی دو هفته اخیر انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد شد که فضا را برای دلالی و سفته بازی باز گذاشت.

برنامه‌اخبری از انتشار اوراق مشارکت نیست/ دست دلالان برای سفته بازی در بازار ارز بسته خواهد شد به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت جدید اینستاگرامی خود به بیان نکاتی در خصوص بازار پول و ارز پرداخت و اعلام کرد: رویه موجود در بازار ارز نمی تواند واقعی و پایدار باشد.

او در تشریح وضعیت بازار ارز اینطور توضیح داده که "طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان واقفند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتاً در برخی فضاهای دلالی و سفته بازی به آن دامن زده شد. با اطلاعاتی که از توانایی ها ، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمی تواند واقعی و پایدار باشد، چراکه تغییر خاصی در متغییرهای کلیدی اتفاق نیفتاده است".


بیشتر بخوانید: نرخ ۴۷ ارز بین بانکی در ۱۲ آذر / رشد قیمت ۲۸ ارز دولتی


همتی همچنین درباره تأمین ارز کالا‌های اساسی نیز اعلام کرد: از ابتدای سال علاوه بر تامین بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی، توسط بانک مرکزی حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز در چهارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحد‌های تولیدی و سایر کالا‌های ضروری تأمین شده است. این روند به امیدخدا و با ادامه تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار