آیت الله صفایی بوشهر:

تاریخ روحانیت در استان بوشهر بی نظیر و درخشان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در عرصه فرهنگ دینی پیشینیه بسیار باشکوهی دارد و تاریخ روحانیت در استان بوشهر بی نظیر و درخشان است که ما بازماندگان این شجره طیبه هستیم.

تاریخ روحانیت در استان بوشهر بی نظیر و درخشان استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پنجمین کنگره بزرگداشت آیت الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری در مصلی جمعه بوشهر بیان کرد: به یقین می‌توان اثبات کرد در کناره خلیج فارس استان بوشهر دارای جایگاه خاص در علوم انسانی؛ توسعه فرهنگ اهل بیت و نهادینه شدن آن و مرکز تولید محصولات علمی و پژوهشی در عرصه علوم انسانی است.

او با اشاره به اینکه علمای استان بوشهر سابقه مبارزاتی طولانی با استعمار انگلیس دارند افزود: هم اکنون هم روحانیان استان اهل تحقیق و پژوهش و در صحنه و بصیرهستندو اتحادی که در بین روحانیت استان وجود دارد مثال زدنی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه هم با تشریح بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را نگارش کردند که نقشه راه آینده است و به طور جدی باید پیگیری شود.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی افزود: آیندگان باید بدانند ظرفیت‌های این کشور بسیار است، اما مهمترین سرمایه نیروی انسانی است.

وی از تحریم به عنوان فرصتی طلایی برای رشد و بالندگی کشور یاد کرد و گفت: رهبر انقلاب به دنبال جهش و پیشرفت در کشور است و آن را از طلاب و نسل جوان می‌خواهد.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی دبیر پنجمین کنگره علامه بلادی بوشهری هم گفت: ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۹ اثر به عنوان برتر معرفی می‌شود.

در پایان از تعدادی از موسسان مدارس علمیه و صاحبان مقاله‌های برتر تجلیل شد

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: شهدا ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.