رئیس سازمان اوقاف؛

۱۹۳ هزار موقوفه در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۱۹۳ هزار موقوفه در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

۱۹۳ هزار موقوفه در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی نماینده، ولی فقیه در سازمان اوقاف و امورخیریه در پنجمین کنگره بزرگداشت آیت الله سید عبدالله مجتهد بلادی بوشهری در مصلی جمعه بوشهر با بیان اینکه موقوفات غیرمتصرفی دارای تولیت خاص و موقوفات متصرفی در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۹۳ هزار موقوفه در سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

او افزود از صدور سند تک برگی شدن اسناد بقاع متبرکه خبر داد و بیان کرد: این مهم سبب جلوگیری از مخدوش  اسناد بقاع متبرکه در طول تاریخ می‌شود.

خاموشی با بیان اینکه مردم ایران توجه ویژه‌ای به فرهنگ وقف و اگذاری آن در عرصه‌های مختلف دارند گفت: امسال بیش از ۳ هزار وقف در عرصه‌های گوناگون از جمله وقف‌های امور خیریه، بیمارستان، مدارس، مراکز درمانی، وقف‌هایی در عرصه حوادث طبیعی، علم و فناوری، وقف مشارکتی واگذار شده است.

او بقاع متبرکه را یک کانون فرهنگی دینی دانست و عنوان کرد: این کانون‌ها به هم تفاوت‌های منطقه‌ای دارند چراکه برخی بقاع به سبب گوناگونی زائران و مراجعه کنندگان زیادی نسبت به دیگر بقاع دارد که اعداد آنان ۵۰۰ بقعه ارزیابی شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مابقی بقاع متبرکه دارای  برنامه فرهنگی محدودتری است افزود: برای آبادانی این بقاع هیئت امنای منطقه‌ای و بومی با ارائه پیشنهادات، منابع اعتباری لازم برای بازسازی آن‌ها تصویب می‌شود.

خاموشی با اشاره به اینکه برنامه پرشتابی برای بهینه سازی فضای کالبدی بقاع آغاز شده تصریح کرد: به تازگی در این بقاع برای مقابله با آسیب‌ها و کمک به رفع فقر منطقه‌ای کانون‌هایی به نام افق شکل گرفته است.

او با بیان اینکه کانون‌های افق براساس سرفصل‌ها به مشکلات خاصی رسیدگی می‌کنند افزود: در آغاز سال تحصیلی جدید کمک‌های تحصیلی ارائه شد و در رسیدگی به محرومان کمک‌هایی به این افراد مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این طرح در حال اجراء است تاکید کرد: به تازگی در خراسان رضوی ۲۶ نیروگاه خورشیدی ۳۰ تا ۵۰ کیلواتی به میزان ۱۲۰ کیلووات  افتتاح شده که هم کمکی برای مجموعه بقعه و هم در تولید انرژی برقی نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح افق در ۵۰۰ بقعه خبر داد و بیان کرد: امسال بر اساس برنامه‌ریزی طرح افق در بیشتر بقاع متبرکه براساس نیاز مناطق  کشور اجرایی می‌شود.

خاموشی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر خسارت و صدمه‌ای به بقاع متبرک وارد نشد گفت:  برای اینکه تحریم‌های اعمال شده برای  دشمنان یک ثمره و بازخوردی داشته باشد آنان به مزیت‌های نسبی ایران توجه دارند و در این راستا اهداف خود را با این آشوب‌ها، فتنه‌ها و اغتشاشات دنبال می‌کنند.

او با بیان اینکه مردم صف خود را با اغتشاشگران جدا کردند تصریح کرد: مردم آگاه ایران از آن عده‌ای که درصد اغتشاش بودند صف خود را جدا کردند و مردم ما در عینی که در حوزه اقتصادی مطالبه دارند و باید مسئولان توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه و اعمال آشوبگران را محکوم کردند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: صدای مردم ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.