خلیلزاد: طالبان در شکست تروریست های داعش در ولایت ننگرهار نقش داشتند

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که گروه طالبان در شکست تروریست های داعش در ولایت ننگرهار نقش داشته اند.

خلیلزاد: طالبان در شکست تروریست های داعش در ولایت ننگرهار نقش داشتندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که گروه طالبان در شکست تروریست های داعش در ولایت ننگرهار نقش داشته اند.

وی ضمن اشاره به شکست سخت گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار اظهار داشت: «همانگونه که ترامپ در روز شکرگزاری گفت، در افغانستان پیشرفت عمده ای علیه داعش صورت گرفته است.»

خلیلزاد افزود: «عملیات های موثر ناتو، نیروهای امنیتی افغانستان و همچنین طالبان منجر شد که داعش اراضی و جنگجویان خود را از دست بدهد؛ صدها نفر تسلیم شده اند.»

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اضافه کرده است: «داعش در افغانستان محو نشده اما این پیشرفت واقعی است.»

گفتنی است که ارتش افغانستان حدود دو ماه پیش عملیات های گسترده ای علیه گروه تروریستی داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار راه اندازی کردند که هفته گذشته پایان یافت.

بر اساس گزارش نهادهای امنیتی افغانستان، در نتیجه این عملیات گسترده، صدها تروریست داعشی کشته و زخمی شده اند، بیش از هزار عضو داعش و اعضای خانواده آنها به نیروهای امنیتی تسلیم شده و مخفیگاه‌ها و قرارگاه های آنان نیز نابود شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.