رییس کل بیمه مرکزی:

برآورد خسارات اغتشاشات، هفته آینده اعلام می شود

سلیمانی از مشخص شدن تمام خسارات وارده بر اثر آشوب ماه گذشته تا اوایل هفته آینده خبر داد.

بیمه مرکزیبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری  اظهار کرد: در حوادث اخیر و اتفاقات ناگوار ماه گذشته تعدادی از واحدهای تجاری و فروشگاه ها و بانک ها خسارت دیدند. برخی بیمه آتش سوزی و بیمه آشوب و بلوا بودند و با مراجعه به بیمه ها آمار دادند.

او بیان کرد: به بیمه ها مهلت یک هفته ای برای بررسی خسارات دادیم. خسارات کم و ناچیز در حال پرداخت است. تا اوایل هفته آینده لیست خسارت حوادث هفته آینده ابلاغ می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیمه مدیریت ریسک بوده و این امر از جمله مسائل اصلی است. شرکت هایی که مدیریت ریسک دارند موفق تر هستند. فضای کسب و کار پر از ریسک هستند بررسی و مطالعات نشان می دهد ما باید فرا تر از مدیریت ریسک در شرکت های بیمه عمل کنیم. به همین دلیل بحث ایجاد مرکز مدیریت ریسک شکل گرفت.

سلیمانی بیان کرد: کمیته مرکز ریسک به مدیریت بیمه مرکزی و کارشناسان و اساتید دانشگاهی مدیریت  می شود در آینده نزدیک به صورت یک سیستم خودگردان موقعیت اجرایی بگیرد.



وی افزود: ۲۵ نوع خدمت  از طریق بیمه به مردم ارائه می‌دهد تا نگرانی‌ها مردم از آینده به حداقل برسد. بیمه می‌تواند جبران خسارت‌های فردی، گروهی را در اسرع وقت انجام دهد.

رئیس بیمه مرکزی بیان کرد: مکانیزم بیمه جمع آوری پول‌های خرد مردم و کمک به رفاه اجتماعی است.

سلیمانی گفت: پرداخت خسارت ۸۰ درصد بیمه در بیمه تکمیلی از امروز برای همه بیمه نامه به صورت آنلاین صادر می‌شود و پرداخت خسارت بدون نیاز به حضور طرفین صورت می‌گیرد، این طرح از سوی شرکت بیمه ایران رونمایی می‌شود. با همکاری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان برنامه هوشمند سازی و توسعه صنعت بیمه در دستور کار قرار دارد.
بیمه زندگی معاف از مالیات شد

وی افزود: علاوه بر بیمه زندگی و بیمه تکمیلی تلاش می‌کنیم مابقی بیمه‌ها نیز از مالیات معاف شوند. در بحث ضریب نفوذ بیمه تلاش کردیم تا جایگاه بیمه زندگی را در میان مردم بیشتر کنیم و بازار این بیمه رقابتی شود. روش‌های مختلفی است که روی آن کار شده، اصلاحات و روان سازی با سایر بازار‌های موازی به افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک می‌کند.

سلیمانی گفت: در بررسی چالش‌های رشد قابل قبول بیمه‌ها، مردم باید این موضوع را در زندگی خود لمس کنند و در زمان پرداخت خسارت بیمه باید زمان انجام فرآیند به حداقل برسد. برای رشد ضریب نفوذ بیمه باید فرهنگ سازی شکل بگیرد و باید فرهنگ سازی از مردم مدارس شروع شود و امسال برای اولین سال زنگ بیمه در کشور داشتیم.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تعدادی از واحد‌های تجاری، پمپ بنزین ها، بانک‌ها و... بیمه آتش سوزی و آشوب بودند و مراجعه کردند به شرکت‌های بیمه‌ای و آمار دادند و فرصت یک هفته‌ای به شرکت‌های دادیم تا آمار جمع آوری شود. پس از بررسی لیستی از خسارت آشوب‌های اخیر اوایل هفته آینده ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار