خداکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

یک اتوبوس هم در دولت فعلی نتوانستیم بخریم

عضو شورای شهر تهران گفت: در دولت دوازدهم یک اتوبوس هم نتوانستیم برای شهر تهران خریداری کنیم، چرا که دولت اعتبار لازم را نداد.

کاظمی / یک اتوبوس هم در دولت روحانی  نتوانستیم بخریم / سازمان‌هایی که قانون هوای پاک را عمل نمی‌کنندناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه آلودگی هوا یک عارضه چند بعدی است که عوامل مختلفی در شکل‌گیری آن نقش دارد گفت: علاوه بر عوامل جوی که غیر قابل اجتناب است یکسری عوامل انسانی و سازمانی هم دخیل هستند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در مورد عوامل انسانی هر گونه  آلایندگی خودروها و مصرف انرژی و سوخت به هر طریقی می‌تواند باعث آلودگی شود و به همین دلیل است که بیشتر به عوامل متحرک که قابل کنترل هستند توجه می‌کنیم.

او با بیان اینکه بخش دیگر از عوامل آلودگی به ضعف در توسعه حمل و نقل عمومی بر می‌گردد گفت: متأسفانه به خاطر تحریم نتوانسته‌ایم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.


بیشتر بخوانید: تاثیر دود بر مرگ سه هزار تهرانی در سال ۹۷


خداکرمی خاطر نشان کرد: در مورد خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها که بخش زیادی از آلودگی هوا را ایجاد می کنند نیازمند کمک مردم هستیم و آن‌ها باید در زمانی که آلودگی هوا به حد اضطرار می‌رسد از خودروی شخصی استفاده نکنند و کارهایی را هم که می‌توانند در آینده انجام دهند به روزهای دیگر موکول کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قانون هوای پاک گفت: با بررسی که بر روی این موضوع انجام دادیم مشخص شد تنها ارگانی که در حوزه‌های مختلف به وظایفش عمل کرده شهرداری است و بقیه سازمان‌ها وظایف‌شان را مسکوت گذاشته‌اند.

او در خصوص وظایفی که سایر سازمان‌ها از انجام آن خودداری کرده‌اند گفت: وزارت کشور وظیفه داشت نسبت به نوسازی اتوبوسرانی و مترو کمک کند و تسهیلات فراهم کند که این کار را نکرد.

خداکرمی افزود: وزارت صنعت هم به وظایف خود عمل نکرده  زیرا باید برای خریداری اتوبوس و کمک به ساخت آن در داخل تسهیلاتی می‌داد که این کار را انجام نداده است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: دولت هم کمترین کمک را در اجرای قانون هوای پاک داشته است. از سازمان محیط زیست تا خود دولت که مهمترین وظیفه‌شان کمک کردن به نوسازی اتوبوس‌های کلانشهرها و توسعه مترو است کاری نکرده‌اند.

او با بیان اینکه در دولت روحانی یک اتوبوس هم نتوانستیم برای شهر تهران خریداری کنیم گفت: دولت اعتبار لازم را نداد و لذا این کار به نتیجه نرسید.

خداکرمی در خصوص انتقال کارخانه‌های غرب تهران به مکانی دیگر بیان کرد: ما  شهرک‌های صنعتی را به منظور انتقال کارخانه‌های آلاینده ایجاد کرده‌ایم اما هنوز برخی کارخانه‌ها به این مکان نرفته‌اند .

عضو شورای شهر تهران در پایان در خصوص علت بالا بودن شاخص آلودگی هوا در مناطق جنوبی تهران اظهار کرد: بخش اعظمی از کارخانه‌ها در جنوب تهران هستند و بخش زیادی از اتوبوس‌های فرسوده  هم در مناطق جنوب شهر تردد می کنند که مجموع این عوامل شاخص آلوگی هوا در این محدوده را بیشتر از سایر نقاط تهران کرده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار