بهترین سوپ برای بهبود آنفلوانزا چیست؟

یک محقق طب سنتی گفت: افرادی که دچار سرما خوردگی یا آنفلوانزا شده‌اند بهتر است سوپ، آش و آب میوه‌های طبیعی مصرف کنند.

داود محمدخانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: زمانی که افراد به آنفلوانزا دچار می‌شوند؛ ویتامین‌های موجود در بدنشان کاهش می‌یابد.

او تصریح کرد: از مهمترین نکاتی که باید در دوران بیماری آنفلوانزا به آن توجه کرد؛ فعالیت درست دستگاه گوارش است. باید در این دوران بدن را از آلودگی ها حفظ کرد.

محمدخانی گفت: افرادی که دچار سرما خوردگی یا آنفلوانزا شده‌اند بهتر است سوپ، آش و آب میوه‌های طبیعی مصرف کنند و با دستگاه بخور، محیط منزل را مرطوب نگه دارند.


بیشتر بخوانید:آنفلوانزا را با روش‌های سنتی درمان کنید


این محقق طب سنتی بیان کرد: بهترین سوپی که در این دوران برای بیماران آنفلوانزایی مفید است سوپ شلغم همراه با گشنیز و هویج است که خیلی مفید و مقوی است؛ البته در پخت آن نباید رشته سوپ استفاده کرد.

سوپ شلغم
این محقق طب سنتی یادآوری کرد: در طب سنتی افراد مبتلا به آنفلوانزا باید مصرف گوشت را به حداقل برسانند، زیرا هضم غذا در این افراد به کندی پیش می‌رود وبه فساد غذایی نیز می‌رسند؛ بنابراین برای پخت غذا بهتر است روغن زیتون و روغن کنجد را جایگزین روغن‌های دیگر کنند. روغن زیتون

حاج محمد خانی افزود: افراد مبتلا به آنفلوانزا اگر در دوران بیماری خود لبنیات مصرف می‌کنند حتما این نکته را به یاد داشته باشند که محصولاتی که استفاده می‌کنند کم چرب باشد؛ زیرا مواد غذایی چرب باعث غلظت اخلاط بدن می‌شود که این خود باعث می‌شود این بیماری دیز‌تر از بدن خارج و ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

او بیان کرد: افرادی که به این عارضه مبتلا شده‌اند و دچار اسهال شدید هستند می‌توانند شربت آبلیمو و عسل را با کمی عرق نعناع ترکیب کرده و میل کنند؛ همچنین اگر دچار تب و لرز هستند شربت آبلیمو و عسل را با عرق بید یا نسترن ترکیب و این محلول را میل کنید.

شربت آبلیمو و عسل


بیشتر بخوانید: ۸ گام موثر برای پیشگیری از آنفلوانزا


افراد مبتلا به آنفلوانزا چه خوراکی‌هایی مصرف کنند؟

مصرف میوه

حاج محمد خانی گفت: افراد مصرف سیب به ویژه سیب سرخ، انواع سبزیجات به غیر از تره و سیر و پیاز پخته را بصورت پخته در برنامه غذایی خود جای دهند.

او در ادامه افزود: یکی دیگر از نوشیدنی‌های مناسب که باعث بهبود آنفلوانزا می‌شود آب نارگیل است. همچنین مصرف نوشیدنی‌هایی مانند آب پرتقال، آب گریپ فروت، ترکیب آب پرتقال و آب لیمو شیرین که سرشار از ویتامین‌ها هستند هم مفید است.

شربت انار

محمدخانی در پایان گفت: افراد در این دوران مصرف انار شیرین را فراموش نکنند، زیرا باعث تأمین خون، حفاظت ریه و قلب توصیه می‌شود به شرط اینکه انار را همراه با پرده‌های سفید داخل آن میل کنند، همچنین روزانه چند عدد بادام مصرف کنند. برای جلوگیری از آنفلوانزا در کودکان می‌توان با تهیه شیر بادام آنها را از خواص این محلول، بهره‌مند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام باشگاه خبرنکاران جوان خدابیاموزپدرمادرانی جاش خالی یادش افتاده الان اقاجونم یاپای تلویزیون بودیاخواب بوددرخانه همسایه لب باغچه ای بدشان می امدن بنشن گسی مامانی تاظهراشپزخانه بودیاخریدبیرون بودباشگاه خبرنکاران جوان باتشکرالتماس دعا?
آخرین اخبار