در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مدرک به دستانِ بیسواد، در حال افزایش اند

احمدی لاشکی گفت: امروزه جایگاه علم در جامعه ما از دست رفته و آمار مدرک به دستانِ بیسواد، در حال افزایش است.

مدرک فروشیقاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وجود قانون برخورد با مدرک فروشان اظهار کرد: در این زمینه قانون نوشته شده و به طور حتم هم باید اجرایی شود.

او افزود: امروزه جایگاه علم در جامعه ما از دست رفته و آمار مدرک به دستانِ بیسواد، در حال افزایش است.

احمدی لاشکی ادامه داد: این افراد که بخشی از آن‌ها مسئولان و بخش دیگر افراد عادی جامعه هستند، پژوهش ها، پایان نامه‌ها و مقالات خود را خریداری می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کار به جایی رسیده که حتی مجلات علمی معتبر هم برای انتشار مقالات از نویسنده هزینه انتشار طلب می‌کنند.


بیشتر بخوانید: آن چه که دانشجویان باید از پایان نامه بدانند


سالانه بیش از ۲۵ هزار دانشجوی دکتری وارد جامعه علمی می‌شوند

او افزود: تسهیل تحصیل دانش آموزان نسبت به ادوار گذشته و آسان گرفتن امتحانات برای گذر از دوره‌های مختلف تحصیلی؛ آمار این مدرک‌های بدون پشتوانه را بالا برده است. طبق آمار سالانه بیش از ۲۵ هزار دانشجوی دکتری وارد جامعه علمی کشور می‌شوند، افرادی که عمده پژوهش‌های آن‌ها از کوچه پس کوچه‌های اطرف خیابان انقلاب خریداری شده است.

احمدی لاشکی تصریح کرد: در نظام آموزشی قدیم، ورقه امتحانی یک استان برای تصحیح به استان دیگر ارسال می‌شد، اما حالا همه اوراق به گونه‌ای تصحیح می‌شود تا دانش آموزان به راحتی به دوره بعدی تحصیلی راه پیدا کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره بازدهی کم سایت ایران داک که با هدف تشخیص پایان نامه‌های تکراری راه اندازی شده بود، گفت:  باید به عنوان کسی که قانون برخورد با مدرک فروشان را اجرایی کرده بر درست اجرا شدن این قانون نظارت مستقیم داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار