۹۹ داوطلب نمایندگی مجلس در سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: ۹۹ نفر تاکنون در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جواد سالارزهی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از مجموع نام‌نویسی کنندگان ۳۶ نفر به زاهدان، ۱۰ نفر به زابل، ۱۳ نفر به خاش، ۱۳ نفر به سراوان، ۱۰ نفر به ایرانشهر و ۱۷ نفر به چابهار اختصاص دارد.

او ادامه داد: بیشترین تعداد افراد ثبت‌نام کننده در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۳۶ نفر از زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: داوطلبان باید اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس­‌دار و یک نسخه تصویر همه صفحات، یک قطعه عکس جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی را به وزارت کشور و فرمانداری­‌های مراکز حوزه‌­های انتخابیه ارائه دهند.


بیشتربخوانید: آغاز نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان


سالارزهی افزود: از زمان شروع نام‌نویسی شاهد حضور مطلوب افراد در محل‌های نام‌نویسی در سراسر استان بودیم به طوریکه تاکنون ۶۱ نفر ثبت‌نامکرده‌اند.

او افزود: نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری شنبه ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: داشتن مدرک کارشناسی ارشد و حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن از جمله شرایط ثبت‌نام بوده و پس از طی شدن مراحل ثبت نام از همان روز کار بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه آغاز و تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت و از ۱۷ تا ۲۶ آذر نیز صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی بررسی می‌شود.

اوبیان کرد: هر دوره نمایندگی، (دوره کامل) جهت اعمال تبصره (۳) ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار