بنی گانتس خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد

رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای همیشگی مقامات صهیونیست علیه ایران، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان شد.

بنی گانتس خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بنی گانتس» رئیس حزب «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی که این روزها با معضل تشکیل کابینه روبه روست با استناد به نامه جدید سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل علیه برنامه موشکی ایران، تشدید تحریم‌های ایران را خواستار شد.

شب گذشته سه کشور اروپایی عضو برجام با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران شدند.

بر این اساس، فرانسه، انگلیس و آلمان با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند برخی مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و گوترش باید در گزارش بعدی خود درباره ایران، این موضوع را اعلام کند.

در قطعنامه ۲۲۳۱ که ذیل برجام در شورای امنیت به تصویب رسید، تنها از ایران خواسته شده است به ساخت موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده اند، مبادرت نکند. این در حالی است که تهران بار‌ها اعلام کرده است هیچ کدام از موشک‌های این کشور برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده اند و این موشک‌ها متعارف هستند و صرفاً جنبه بازدارندگی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار