روش‌هایی موثر برای درمان آنفلوانزا در کودکان

والدین در نظر داشته باشند داروهایی که برای درمان آنفلوانزا تجویز می‌شوند طی دو روز نخست ابتلا به بیماری اثرگذاری بهتری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با علائم گوناگونی مانند تب، سرفه، گلودرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، احساس ضعف و خستگی بیش از معمول، سردرد، احساس سردی بدن، اسهال و استفراغ در بدن بزرگسالان و کودکان ظاهر می‌شود. البته باید بدانید شخصی که آنفلوانزا می‌گیرد به طور همزمان تمام این ویژگی‌ها را ندارد. 

روش‌هایی موثر برای درمان آنفلوآنزا در کودکان

از آنجایی که آنفلوانزا یک ویروس واگیر دار است امکان از طریق سرفه، عطسه و حتی تماس با اشیای آلوده مانند دستگیره در، دکمه‌های آسانسور، قوری و... به افراد دیگر منتقل شود.

مدت زمان انتقال ویروس آنفلوآنزا به فرد دیگر تا چه مقداری است؟

باید بدانید که بیشتر افراد مبتلا به این بیماری مخصوصا کودکان خردسال از یک روز قبل ابتلا به بیماری آنفلوانزا تا پنج الی ۷ روز بعد می‌توانند در شیوع آن تاثیرگذار باشند.

انجام مواردی مانند: دوری از افراد مبتلا به این بیماری، شستشوی مکرر دست‌ها با صابون و آب، گرفتن جلوی بینی و دهان هنگام سرفه و عطسه از موارد بسیار مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا هستند.


بیشتر بخوانید: علائم آنفلوانزا و روش‌های پیشگیری و درمان آن را بشناسید + فیلم


چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

با مشاهده علائمی مانند: تندتند نفس کشیدن، تغییر رنگ پوست به خاکستری یا آبی، استفراغ مداوم در کودکان در اولین فرصت به پزشک  مراجعه کنید.

برای درمان آنفلوانزا در کودکان چه باید کرد؟

ممکن است در کودکان زیر پنج سال و کودکانی که به بیماری‌هایی مانند: آسم و دیابت دارند آنفلوانزا با مشکلات بیشتری ظاهر می‌شود. بیشتر کودکان بدون مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند و برخی دیگر بر اثر آنفلوآنزا دچار کسالت بیشتری می‌شوند. 

والدین در نظر داشته باشند دارو‌های ضد ویروس که برای درمان آنفلوانزا تجویز می‌شوند در دو روز نخست ابتلا به بیماری اثرگذاری بهتری خواهند داشت. ممکن است پزشک ۴۸ ساعت پس از بروز علائم آنفلوانزا برای کودک دارو‌های ضد ویروس تجویز کند، به خصوص اگر کودک در بیمارستان بستری باشد یا احتمال تشدید بیماری در او وجود داشته باشد.

پیشنهاد می‌شود برای کاهش خطر ابتلای کودکان به بیماری آنفلوانزا به هیچ وجه اجازه ندهید فرزندانتان در ظروف مشترک با دیگران غذا یا نوشیدنی میل کند و حتما برای استراحت در اتاق جداگانه‌ای به دور از افراد مبتلا به این بیماری قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.