تب آنفولانزا فروکش می‌کند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بحران بیماری آنفولانزا تا دو هفته دیگر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد رضا دهقانی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به رسیدن سرمای زود هنگام و بحران بیماری آنفولانزا در کشور، گفت: موج بیماری آنفولانزا تا دو هفته‌ی دیگر کاهش می‌یابد.

او افزود: از ابتدای امسال هزار و ۱۶۸ بیمار مشکوک به آنفولانزا در استان شناسائی شده که از این تعداد پانصد و ۲ نفر بستری شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی اضافه کرد: ثبت موارد شبه آنفولانزا در سامانه نظام مراقبت، ثبت موارد شدید تنفسی از سوی بیمارستان ها، نمونه گیری از بیماران طبق اولویت‌های اعلامی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار، تهیه و توزیع واکسن، تهیه، تامین و توزیع دارو‌های مربوط، برنامه نظام مراقبت آنفولانزای فوق حاد پرندگان و هماهنگی برگزاری جلسات آموزشی از جمله اقدامات صورت گرفته به جهت مقابله با این بیماری است .

او تصریح کرد: برای افراد بالای ۶۰ سال، کودکان زیر پنج سال، بانوان باردار و بیماران با سیستم ایمنی ضعیف واکسن آنفولانزا الزامی است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که بیشترین آمار مبتلاین به بیماری آنفولانزا مربوط به شهر‌های شمالی، کرمان و خراسان است افزود: آمار‌هایی که بعضا در فضای فضای مجازی منتشر می‌شود صحیح نیست و همشهریان گزارش‌ها و توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار