با هدف تامین خوراک پتروشیمی‌ها؛

واحد‌های گاز و گاز مایع مناطق نفت‌خیز جنوب نوسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از نوسازی واحدهای گاز و گاز مایع این شرکت با هدف تامین خوراک پتروشیمی‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تعمیرات اساسی و نوسازی واحد‌های گاز و گاز مایع (NGL) این شرکت با هدف استمرار و افزایش تولید خوراک شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی شتاب می‌گیرد.

او افزود: شرح کار تعمیرات اساسی و نوسازی واحد‌های گاز و گاز مایع تامین کننده خوراک پتروشیمی‌های مارون و بوعلی تهیه و اولویت بندی شده و مذاکراتی با شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی انجام شد و این شرکت‌ها موافقت کردند بخشی از ظرفیت و امکانات خود را برای سرعت بخشیدن به تعمیرات اساسی واحد‌های گاز و گاز مایع در اختیار مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دهند.

محمدی تصریح کرد: کاهش زمان تعمیرات اساسی واحد‌های گاز و گاز مایع (NGL) از یک سو موجب پایداری تامین خوراک شرکت‌های پتروشیمی می‌شود و از سوی دیگر کاهش گازسوزی و حفظ محیط زیست را (در حین تعمیرات اساسی) به‌همراه دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرکت ۱۶ واحد گاز و گاز مایع (NGL) در اختیار دارد و محصولات آن‌ها گاز سبک، میعانات گازی و نفت است که بخشی از آن به عنوان خوراک به شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی واقع در بندرامام ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بیان داشت: تامین خوراک پتروشیمی‌ها جزو اولویت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب است در این راستا پیگیری‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود.

براساس این گزارش در هفته اول آذرماه جاری، طی نشست‌های جداگانه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی، مذاکرات نهایی برای همکاری متقابل در خصوص تعمیرات اساسی واحد‌های گاز و گاز مایع انجام شد.

انتهای پیام/گ

نوسازی واحد‌های گاز و گاز مایع مناطق نفت‌خیز جنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.