نورستانی: نتایج ابتدایی انتخابات را بدون بازشماری کامل آرا اعلام می کنیم

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت در صورت ممانعت تیم انتخاباتی «عبدالله» از بازشماری کامل آرا، نتایج ابتدایی انتخابات را بدون بازشماری کامل اعلام خواهد کرد.

نورستانی: اگر اجازه بازشماری کامل آرا داده نشود، نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون انتخابات افغانستان چند هفته پیش روند بازشماری ارای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده بود اما این اقدام با مخالفت برخی تیم های انتخاباتی از جمله «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله مواجه شد.

هواداران این تیم انتخاباتی دفاتر کمیسیون انتخابات در هفت ولایت را مسدود کردند و تاکنون اجازه بازشماری آرا در این ولایت ها را نداده اند. این تیم خواستار ابطال بیش از 300 هزار رای غیر بایومتریک قبل از بازشماری آرا هستند.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده است که در صورت ممانعت تیم انتخاباتی «عبدالله» از بازشماری کامل آرا، نتایج ابتدایی انتخابات را بدون بازشماری کامل اعلام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان توصیه کرد که تیم انتخاباتی عبدالله اجازه دهد تا بازشماری آرا در هفت ولایت باقی مانده نیز انجام شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که بازشماری آرا در این ولایت ها آغاز نشود ناچاریم نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را بدون بازشماری آرای هفت ولایت اعلام نماییم.

پیش از این تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله اعلام کرده بود که اگر 300 هزار رای مورد نزاع ابطال نشوند، هیچ یک از تصمیم های کمیسیون انتخابات را نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.