سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وضعیت هوا در ۱۶ آذر/سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است

براساس نقشه های هواشناسی امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال بوده و سبب بارش باران و برف در برخی استان ها می شود.

وضعیت هوا در ۱۶ آذر/سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال بوده و در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران و برف و در جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

بارش باران در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و جزایر خلیج فارس و بارش برف در استان‌های چهار محال و بختیاری، لرستان، جنوب اصفهان، همدان، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: شدت بارش باران در برخی استان ها/ آسمان پایتخت بارانی می شود


روز یکشنبه سامانه بارشی در کل کشور فعال است و در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال استان مرکزی و قزوین بارش خواهد داشت. بعدازظهر از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته شده و در نیمه شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد و در اواخر وقت از شمال شرق خارج خواهد شد و به دنبال آن دوشنبه سامانه دیگری در جنوب و غرب کشور وارد شده و سبب بارش باران گاهی رعد و برق در جنوب، جنوب شرق، شرق و بارش پراکنده باران و برف در دامنه‌های زاگرس مرکزی در نوار غربی کشور می‌شود. در این روز در جزایر واقع در شرق خلیج فارس، جنوب بوشهر و جنوب فارس شدت دارد.

بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می شود

روز سه شنبه با گسترش فعالیت این سامانه به غرب، جنوب غرب و جنوب کشور بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود. در جنوب فارس، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان همچنین در کرمانشاه، شمال ایلام و لرستان بارش شدت خواهد داشت.

روز چهارشنبه بتدریج از فعالیت سامانه در نیمه غربی کاسته شده و در کل نیمه شرقی کشور بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود این سامانه در اوایل شب چهارشنبه از شرق خارج کشور خارج خواهد شد. از بعدازظهر پنج شنبه سامانه جدیدی غرب و جنوب غرب را فرا خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار