الجزایری‌ها فریاد «نه به رأی» سر دادند؛

تظاهرات مردم الجزایر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

مردم الجزایر که یک دولت غیرنظامی را به جای دولت نظامی خواستارند، روز گذشته مجددا به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم الجزایر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, شمار زیادی از مردم الجزایر روز جمعه در سراسر این کشور تظاهرات کردند. ده‌ها هزار نفر از مردم الجزایر به خیابان آمدند تا بار دیگر مخالفت خود را با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند و یک دولت غیرنظامی را به جای دولت نظامی خواستار شوند.

معترضان در الجزیره خطاب به دولت فریاد «نه به رای» و «رهایی» سر دادند.

در کمتر از یک هفته به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، معترضان الجزایری بیش از هر زمان دیگری قاطع هستند. زنی می‌گوید هر جمعه همین وضع خواهد بود تا آن‌ها تصمیم بگیرند این روند را متوقف کنند. ما تنها یک الجزایر آزاد می‌خواهیم.

در حال حاضر نزدیکان عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق الجزایر که در ماه آوریل استعفا کرد قدرت را در اختیار دارند. این شخصیت‌ها از زمان استقلال الجزایر در سال ۱۹۶۲ در راس قدرت هستند. معترضان دیگر آن‌ها را نمی‌خواهند. به همین دلیل است که مردم با انتخابات ۱۲ دسامبر مخالف هستند و آن را یک نمایش می‌دانند.

این در حالیست که ژنرال قائد صالح که قدرت را از ماه آوریل در اختیار دارد مردم الجزایر را به شرکت در انتخابات فراخواند. وی این انتخابات را مرحله‌ای حیاتی و مهم برای کشور دانست. اما مشخص است مردم این درخواست وی را نشنیده گرفته‌اند. تظاهرات روز گذشته یکی از قابل توجه‌ترین اعتراضات از زمان آغاز جنبش اعتراضی الجزایر در ماه فوریه بود.

مناظره میان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر کاملا بی سابقه است. در این مناظره بی سابقه و ۴۸ ساعت پیش از پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی، پنج نامزد انتخابات از برنامه‌های خود دفاع کردند. نامزد‌ها در این مناظره مسائلی مانند آزادی‌های فردی و همچنین مداخله جامعه مدنی در سیاست را مطرح کردند. آن‌ها همچنین به مسائل اقتصادی و اجتماعی پرداختند و بر مسئله مبارزه با فقر تاکید کردند. سیاست خارجی و تمامیت ارضی نیز از دیگر مسائل مطرح شده در این مناظره بود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار