اجرای طرح واکسیناسیون دام سنگین درقروه

رئیس دامپزشکی قروه از اجرای طرح واکسیناسیون دام سنگین به مدت یک ماه در دامداری‌های این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پروائی رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: به منظور مبارزه با بیماری لمپی‌اسکین که بیشتر در دام‌های سنگین شایع است طرح واکسیناسیون دام سنگین از امروز (۱۶ آذر) به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: واکسن‌های مورد نیاز به صورت وارداتی از کشور ترکیه خریداری شده است و در دامداری صنعتی، نیمه‌صنعتی، مناطق مشکوک و پرتردد دام سنگین (گاو و گوساله) به صورت رایگان استفاده می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی قروه بیان کرد: لمپی‌اسکین دامی یک بیماری نوپدید ویروسی با ایجاد عفونت بالا در جمعیت دامی سنگین نمایان می‌شود و در صورت عدم کنترل و واکسینه‌شدن دام‌ها، تلفات زیادی به همراه دارد.

پروائی همچنین اذعان داشت: کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست از نشانه‌های بیماری لمپی‌اسکین در دام‌های سنگین است که با مایه‌کوبی دام حساس با استفاده از واکسن قابل کنترل و پیشگیری است.

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: این بیماری قابلیت انتقال به انسان از طریق مصرف شیر و گوشت را ندارد و ضرورت دارد دامداران برای کاهش تلفات نکات بهداشتی را رعایت و دام‌های خود را قرنطینه کنند.

پروائی از دامداران خواست از جابه جایی دام‌های بیمار خودداری کنند و با اعلام کمک از طرح واکسیناسیون رایگان دامپزشکی قروه برخوردار شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.