رهاسازی بزرگترین پرنده دنیا در تالاب امیرکلایه لاهیجان

یک قطعه پلیکان خاکستری، از بزرگترین پرندگان دنیا امروز در تالاب امیرکلایه لاهیجان رهاسازی شد.

رهاسازی بزرگترین پرنده دنیا در تالاب امیرکلایه لاهیجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید امین نجات، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: یک قطعه پلیکان خاکستری که از سوی شهروند علاقمند به محیط زیست تحویل این اداره شد، پس از بهبود در تالاب امیرکلایه لاهیجان رهاسازی شده است.

او با قدردانی از این شهروند علاقمند به محیط زیست که با تحویل این پرنده به محیط زیست، نقش مهمی در نجات جان آن و حیات وحش کرده است، افزود: پلیکان‌ها از بزرگترین پرندگان دنیا هستند که توانایی پروازکردن دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود، با بیان اینکه پلیکان‌ها پرندگانی آبزی هستند، گفت: زیستگاه آن‌ها دریاچه‌های آب شیرین و لب شور، رودخانه‌های بزرگ و دهانه آن‌ها و سواحل دریا است.

سید امین نجات با اشاره به ویژگی‌های ظاهری همه پلیکان‌ها افزود: آنچه که در اولین نگاه این پرنده جلب توجه می‌کند، کیسه پوستی چین خورده در زیر منقارش است، این کیسه پوستی چین خورده، کیسه گلویی بسیار انعطاف پذیری است که می‌تواند تا انتهای گلو از هم باز شود، برخی از مردم گمان می‌کنند که این کیسه برای ذخیره غذا کاربرد دارد، در حالی که پلیکان‌ها برای ماهی گیری از آن استفاده می‌کنند.

او گفت: زیر منقار این پرنده هنگام ماهی گیری می‌تواند بیش از ۱۰ لیتر آب را در خود جای دهد که معادل ۷ بطری ۵/۱ لیتری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود افزود:دومین ویژگی ظاهری پلیکان‌ها وجود پرده کامل بین چهار انگشت پا است که در اصطلاح به آن پای پارو (Paddle Foot) شکل می‌گویند، پلیکان‌ها دارای پروازی شکوهمند و قوی هستند.

نجات، در پایان از همه شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده حیوانات وحشی در مناطق شهری و مسکونی موضوع را در اسرع وقت به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.


بیشتر بخوانید:کوچ ۱۰ هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب کانی برازان مهاباد


انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.