باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

برداشت سوم؛ پشت پرده نقش مافیا در واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار

برخی از ایثارگران صحبت از حضور دلال‌ها در اداره کل امور ایثارگران شهرداری برای واگذاری غرفه‌های میدان میوه و تره بار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تا به امروز ۲ گزارش از فعالیت اداره کل امور ایثارگران در باب واگذاری غرف میدان میوه و تره‌بار به نوری چشمی‌ها و افراد دارای رابطه بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته که پس از انتشار این گزارش‌ها بسیاری از ایثارگران که بخشی از افراد جامانده از دریافت و یا منتظر در لیست ۳ هزار نفری واگذاری غرف میدان میوه و تره‌بار بودند به نکته ای قابل تأمل اشاره کردند و آن حضور کار چاق‌کن‌ها و دلالان در اداره کل امور ایثارگران است.


بیشتر بخوانید: برداشت دوم از پشت پرده نقش مافیا در واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار 


برخی از ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کردند که افرادی همواره در اداره کل امور ایثارگران حضور دارند که به دنبال شناسایی ایثارگران نیازمند دریافت غرف میدان میوه وتره بار جهت ایجاد رابطه با آن‌ها هستند.

به زبان ساده شخص زمانی که ایثارگر جهت دریافت غرفه میدان میوه و تره‌بار ثبت‌نام می‌کند، پس از گذشت چندی و با رفت و آمدهای بسیار متوجه می‌شود که امتیاز لازم جهت دریافت غرفه میدان میوه و تره بار را اخذ نکرده و نام او از لیست دریافت‌کنندگان غرفه خارج شده است (بر اساس گزارش‌های دریافتی بسیاری از افراد به دلیل اخذ نکردن نمره ۲۰۰ از دریافت غرفه میدان میوه و تره‌بار باز می‌مانند).

پس از این اتفاق (حذف نام ایثارگران برای دریافت غرف میدان میوه و تره بار به بهانه کسب نکردن نمره ۲۰۰ ) ایثارگران که بیشتر آن‌ها از قشر ضعیف و نیازمند هستند با رفت‌و آمد‌های مکرر پیگیر چرایی حذف نام خود از لیست دریافت‌کنندگان غرف میدان میوه و تره‌بار می‌شوند.

در رفت و آمد ایثارگران به اداره کل امور ایثارگران پای آن‌ها در تله کار چاق‌کن‌ها و دلالان حاضر در اداره می افتد و با اشخاصی آشنا می‌شوند که پیشنهادهای عجیب و غریبی برای واگذاری غرف میدان میوه و تره بار  به ایثارگران نیازمند مطرح می‌کنند.

دلال‌های حاضر در اداره کل امور ایثارگران به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که دسته اول دلال‌های دارای رابطه با پرسنل سازمان میادین میوه و تره‌بار و دسته دوم کارمندان کل امور ایثارگران هستند.

ایثارگران نیازمند جهت دریافت غرفه میوه و تره‌بار در رفت و آمد‌های خود به اداره کل امور ایثارگران اگر با هر کدام از این دو دسته افراد روبه‌رو شوند به یک شکل قربانی کار چاق کنی و دلالی آن‌ها می‌شوند.

کار چاق‌کن‌ها و دلالان حاضر در اداره کل امور ایثارگران پس از ایجاد رابطه با فرد ایثارگر شروطی را برای واگذاری غرف میدان میوه و تره‌بار به آن‌ها مطرح می‌کنند و در صورت قبول آن از سوی ایثارگر معرفی‌نامه واگذاری غرف از سوی اداره کل امور ایثارگران برای شخص ایثارگر صادر می‌شود.

اما شرط واگذاری غرف که برای ایثارگر مطرح شده است، چه شروطی است؟

کار چاق‌کن‌ها و دلال‌ها برای ایثارگر شرط می‌گذارند که پس از دریافت معرفی‌نامه باید غرفه خود را با دریافت مبلغی به عنوان مثال ۳۰ میلیون تومان به فرد x واگذار کند و اگر فرد ایثارگر پس از دریافت  معرفی نامه واگذاری غرفه آن را به شخص مورد نظر کار چاق‌کن‌ها و دلال‌ها واگذار نکند معرفی‌نامه او باطل می‌شود.

به زبان ساده معرفی نامه غرفه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان به ایثارگر از سوی کارچاق کن ها و دلالان واگذار می‌شود و پس از ارائه معرفی‌نامه به او می‌گویند که این غرفه را باید با دریافت مبلغ ۳۰ میلیون تومان به آقای x واگذار کند.

ایثارگر نیازمند راهی جزء واگذاری غرفه به شخص مورد نظر دلال‌ها و کارچاق کن‌ها ندارد و پس از واگذاری غرفه ۷۰ میلیون تومان باقی‌مانده بین کارچاق‌کن‌ها و دلال‌های حاضر در اداره کل امور ایثارگران دست به دست و تقسیم می‌شود.

این تنها گوشه‌ای از عملکرد اداره کل امور ایثارگران در واگذاری غرف به ایثارگران نیازمند است، درحالی که هنوز مشخص نشده معیار امتیازدهی به متقاضیان به چه شکل است، اما ایثارگران از حضور افرادی در اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران نام می‌برند که نقش پررنگی در جابه‌جایی، واگذاری و تمدید سالیانه غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار بین نور چشمی‌ها دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
لطفا یه جایی از جامعه را مثال بزنید که مافیا ورود نکرده باشه و خیلی سالم یک فرایندی انجام بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
این الان سوت زدنه
پس چرا کسی پیگیر نیست به راحتی هم اثبات جرم میشه
لطفا به شدت این موضوع رو به صورت مستند پیگیری کنید تا ریشه فساد شهرداری چی ها کنده بشه
همین فساد های مثلا کوچیک رو دشمن چنان بزرگ نمایی خواهد کرد که نگو
Netherlands
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
حقشونه.وقتی دولت بین مردم عادی و ایثارگرا تفاوت بزاره آخرش میشه همین
ی آدم معمولی چرا نباید بتونه مثل اینا غرفه بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
فروشگاه‌های زنجیره‌ای مربوط به باغ و باغبان و یا شهر میوه می‌توانند قیمتها را از باغدار به این فروشگاهها مستقیم ارسال و با قیمت بسیار خوبی بدست مشتری بدهند.
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
با قیمت بسیار خوبی بدست مشتری بدهند????
۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در ایران اضافه وزن دارند و چاق هستند!! بازم قیمت ارزون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
بجای اینکار فروشگاه های زنجیره ای مخصوص میوه فروشی افتتاح کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
خدا پدرتون را بیامرزه که با نوشته هایتون عمق فساد را در کشور افشا می کنید اینجاست که نیروی قضایی باید وارد شود
آخرین اخبار