مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ازایجاد ۲۶۰ اقامتگاه‌های بوم گردی در روستا‌های استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

فریدون اللهیاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در گفت گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت:استان اصفهان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه توسعه اشتغال روستایی به عنوان اولین استان در زمینه ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور محسوب می‌شود.

او افزود:از انجایی که استان اصفهان دارای تنوع آب وهوایی گردشگری بسیار خوبی است در تلاشیم تا با ایجاد راهکار‌هایی زمینه تقویت در حوزه اشتغالزایی روستایی را در استان اصفهان فراهم کنیم.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: در سال جاری برای تقویت اشتغال روستایی در استان اصفهان راهکار‌هایی صورت گرفته که شامل توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی هر روستا در استان اصفهان است.

الله یاری گفت:در سال جاری توانستیم حدود  ۲۶۰اقامتگاه بوم گردی را در ۲۴روستای استان اصفهان ایجاد کنیم.

او اضافه کرد:توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در استان اصفهان باعث رشد۱۰ درصدی گردشگری روستایی در استان اصفهان در سال جاری شده است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت:اشتغال روستایی در استان اصفهان فرصتی شده تا بازار صنایع دستی روستا‌های استان اصفهان هم تقویت شوند.

اللهیاری گفت:راه تقویت اشتغال روستایی در استان اصفهان الگو سازی، آموزش و تسهیلات لازم برای تقویت اشتغال روستایی در استان اصفهان است.

او ادامه داد:در تلاشیم تا با برطرف کردن مشکلات روستا‌های استان اصفهان مهاجرت روستاییان به شهر کاهش یابد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در خصوص اینکه چه روستا‌هایی در استان اصفهان در تقویت اشتغالزایی پیشتازند گفت:روستا‌هایی مانند ابیانه، ده اباد، متین اباد، گرمه و مصر فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ایجاد اشتغالزایی روستایی دارند.

اللهیاری اضافه کرد:با ایجاد یک طرح گردشگری در روستا‌های استان اصفهان برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌گردد.
 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: بومگردی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار