پیشرفت ۸۰ درصدی طرح جامع شهر همدان

مدیرکل سابق راه و شهرسازی همدان گفت: طرح جامع این شهر ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تاکنون با کمترین ایراد اجرا شده است.

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح جامع شهر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ربانی ارشد، مدیرکل سابق راه و شهرسازی همدان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل این اداره افزود: در طرح جامع همدان سه ناحیه شمالی، مرکزی و جنوبی تعریف شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح عمرانی آن در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه طرح مجموعه شهری همدان نیز که پس از سال‌ها وقفه پیگیری شد، اظهار داشت: این طرح سال ۸۷ مصوب و سال ۹۱ مطالعات آن آغاز شد و پس از ارائه به شورای عالی شهرسازی، مهرماه امسال همدان کلانشهر شد.

ربانی‌ارشد با بیان اینکه آبادگران با تمام مشکلات موجود طرح‌های عمرانی همدان را رها نکردند، اضافه کرد: هیچگونه شهرفروشی صورت نگرفت و تمام مصوبات برای شهروندان ما اجرایی شد.

او طرح‌های عمرانی حوزه مسکن را در همدان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مسکن مهر همدان بیش از ۹۶ درصد پیشرفت دارد و تنها ۲۱۸ واحد آن ناتمام است که مشکلات حقوقی دارند.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه ۴۳۲ واحد مسکن تعاونی در ملایر داریم که با رفع موانع تسهیلاتی، به زودی تکمیل میشود گفت: بیش از ۹۴ درصد مسکن‌های مهر همدان فروش اقساطی شده است.

ربانی‌ارشد با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان طرح اقدام ملی و تولید مسکن از امروز آغاز شده است، عنوان کرد: از ۴۰۰ هزار واحدی که در طرح اقدام ملی سه هزار ۵۰۰ واحد مسکونی سهم همدان است و ۲ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

او با اشاره به اینکه استان همدان آماده اجرای طرح اقدام ملی و تولید مسکن خواهد بود، بیان کرد: ۹ میلیارد تومان یارانه از اوراق خزانه برای مسکن مهر اسدآباد جذب شد که در حوزه مسکن برای ما ارزشمند بود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی همدان ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته همکاران حقوقی راه و شهرسازی همدان، ۱۸۰ پرونده حقوقی در حوزه‌های مختلف خاتمه یافت.

او  گفت: در حوزه املاک با سرمایه‌گذاران واقعی که وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند همکاری شد.

در این آیین داریوش حسینی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی همدان معرفی و از زحمات حسن ربانی‌ارشد قدردانی شد.

انتهای پیام/ د 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.