دولت موقت بولیوی از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

وزیر کشور بولیوی با متهم کردن بومیان به تروریسم، اعلام کرد دولت این کشور خواهان کمک رژیم صهیونیستی برای مبارزه با «تروریسم» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آرتورو موریو، وزیر کشور بولیوی، در مصاحبه با رویترز با متهم کردن بومیان به تروریسم، اعلام کرد دولت این کشور که پس از کودتا روی کار آمد، خواهان کمک رژیم صهیونیستی به مقامات محلی برای مبارزه با «تروریسم» در این کشور آمریکای جنوبی است.

او در این مصاحبه مدعی توطئه‌های نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، و دیگر چپ‌گرایان برای بی‌ثبات کردن دولت‌های منطقه شد.

وزیر کشور بولیوی بدون ارائه جزئیات اعلام کرد پلیس این کشور در حال تحقیق درباره چپ‌گرایان تندرویی است که ادعا می‌شود وابسته به مادورو و قاچاقچیان مواد مخدر هستند، که دولت می‌گوید به ناآرامی‌های مرگبار در این کشور پس از استعفای ماه گذشته اوو مورالس، رئیس جمهور سابق، دامن زدند.

انتظار می‌رفت مورالس سومین دوره مسئولیت خود را در ماه ژانویه به اتمام برساند ولی در پی انتخاباتی که وی در آن پیروز شد، اما همراه با ادعای تقلب بود، با چند هفته اعتراضات مواجه شد.

مورالس عامل سقوط دولت خود را یک کودتا پس از قطع حمایت نیرو‌های امنیتی از وی دانسته است.

در پی کودتا در بولیوی، دولت موقت جینین آنز، رئیس جمهور خودخوانده این کشور و مخالف سابق مورالس، فرمان سیاست را در این کشور به سمت راست چرخانده است. او روابط محکم با آمریکا و اسرائیل را از سر گرفته و صد‌ها پزشک کوبایی و دیپلمات‌های ونزوئلایی را به کشور‌های خود فرستاده است.

دولت وی همچنین واحد‌های پلیس برای انجام عملیات «مبارزه با تروریسم» راه‌اندازی کرده است. موریو گفت چند کشور به آموزش این نیرو‌های پلیس کمک کردند و او همچنین خواستار حمایت رژیم صهیونیستی شده است.

این در خواست در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی خود عامل اصلی تروریسم در منطقه غرب آسیاست و به بهانه‌های واهی فلسطینیان را به شهادت می‌رساند که البته این رژیم به علت حمایت‌های آمریکا به سبب اقداماتش در عرصه جهانی مورد محاکمه قرار نمی‌گیرد.

موریو همچنین مادورو را به تامین منابع مالی ناآرامی‌ها در سراسر منطقه متهم کرد بدون این که شواهدی ارائه کند.

دولت مادورو این اتهامات را بی‌پایه و اساس خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار