قیمت بلیط سینما در سیستان و بلوچستان نیم‌بها شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: براساس مصوبه شورای صنفی نمایش، قیمت بلیط به مناسبت روز دانشجو در سینما‌های سراسر این استان نیم‌بها شد.

قیمت بلیط سینما در سیستان و بلوچستان نیم‌بها شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهار سینما در سیستان و بلوچستان شامل ۲ سینما در شهرستان‌های چابهار و زابل و ۲ سینما در زاهدان فعال هستند.

او  گفت: علاقمندان به سینما می‌توانند امروز به مناسبت روز دانشجو با مراجعه به سینما‌های سراسر استان از تخفیف نیم‌بها برخوردار شوند.

سینما به عنوان هنر هفتم در استانی با پیشینه فرهنگی غنی که نخستین انیمیشن جهان در پنج هزار سال پیش در آن طراحی و ساخته شده بود، در سه دهه گذشته مورد بی‌مهری قرار داشت تا اینکه در حال حاضر به همت و تدبیر مسئولان در حال درخشش و اوج گیری است.

تاریخچه سینما در سیستان و بلوچستان به اوایل دهه ۲۰ باز می‌گردد، در آن سال‌ها نخستین سینما به نام سینما "ملک" در شهر پنج هزار نفری زاهدان گشوده شد، سپس در دهه ۴۰ دو سینمای دیگر با نام‌های "فروردین" و "مهربان" در زاهدان و ۲ سینما با نام‌های فردوسی و خراشادی در زابل راه‌اندازی شد که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نسبتا از استقبال خوبی بویژه در میان جوانان برخوردار بودند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی سینما‌های متعددی در راستای خدمات فرهنگی و تفریحی در سیستان و بلوچستان پایه‌گذاری شد که از آن جمله می‌توان به سینما رسالت و فرهنگ در زابل، سینما فرهنگ و سالن پخش فیلم متعلق به جمعیت هلال احمر در ایرانشهر، سالن پخش فیلم متعلق به جمعیت هلال احمر در سراوان و سینما ساحلی آزادی در چابهار اشاره کرد که تمامی آن‌ها تا اواخر دهه ۷۰ به دلیل استقبال کم مردم بسته شدند.

کمبود و در واقع نبود سینما موجب شد تا در چندسال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تنها سالن موجود در مجتمع فرهنگی هنری زاهدان به نام "اشراق" را هر روز در ۲ سانس به نمایش فیلم اختصاص دهد و به سینما اشراق معروف شده است.

سپس مجتمع فرهنگی و هنری هلال با مدرن‌ترین و بروزترین سامانه‌های سینمایی، همایشی، کنسرت و تئاتر در زاهدان راه‌اندازی شد.

سینما جهانی نو را پیش روی بینندگان خود می‌گشاید و تماشای فیلم در سینما، تجربه‌ای بسیار متفاوت با تماشای همان فیلم در تلویزیون است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار