نظرسنجی: حمایت بیش از ۵۰ درصدی از استعفای نتانیاهو

۵۲ درصد از ساکنان فلسطین اشغالی معتقدند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید به خاطر متهم شناخته شدن در سه پرونده فساد، استعفا دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، بر اساس نظرسنجی جدید کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۵۲ درصد از ساکنان فلسطین اشغالی معتقدند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، باید به خاطر متهم شناخته شدن در سه پرونده فساد، استعفا دهد.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۸ درصد دیگر معتقدند که نتانیاهو می‌تواند در مقام خود باقی بماند و ۱۰ درصد دیگر نظری در این مورد نداشتند.

با این حال، ۵۷ درصد از کسانی که خود را راست‌گرا معرفی کردند، پاسخ دادند که نتانیاهو با وجود متهم شناخته شدن، باید در مقام خود باقی بماند و ۳۴ درصد از آن‌ها خواستار کناره‌گیری وی شدند.

زمانی که از شرکت کنندگان در این نظرسنجی سؤال شد که در صورت برگزاری یک انتخابات دیگر به چه حزبی رأی خواهند داد، حزب «آبی و سفید» به ریاست «بنی گانتص» با کسب ۳۴ کرسی بیشترین رأی را به خود اختصاص داد.

پس از آبی و سفید، حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو با ۳۳ کرسی، حزب «فهرست مشترک عرب» با ۱۳ کرسی، احزاب «اسرائیل خانه ما»، شاس و یهودیت تورت متحد، هر کدام با ۸ کرسی، بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

حدود سه هفته پیش، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی، رسماً نتانیاهو را به کلاهبرداری، ارتشاء و خیانت در امانت متهم کرد.

مندلبلیت هفته پیش نیز در نامه‌ای به «یولی ادلستین»، رئیس پارلمان این رژیم اطلاع داد که محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در دستور کار قرار گرفته و در دادگاه بخش اورشلیم (قدس اشغالی) برگزار خواهد شد.

نتانیاهو اکنون ۳۰ روز فرصت دارد تا از کنست تقاضای مصونیت قضایی کند به نحوی که از محاکمه کیفری وی اجتناب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار