بازدید از پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های CNG آبادان

بازدید مشترکی از پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های CNG به همراه معاونت عمرانی فرماندار، پخش فراورده‌های نفتی و آتش نشانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،راه اندازی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده در ایران از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱ شاهد رشد چشم گیری بود که همین امر گویای اهمیت بالای استاندارد سازی جایگاه‌های CNG است.

افزایش هزینه ها، افزایش توقفات، خرابی‌های غیر معمول، تعطیلی جایگاه و از همه مهمتر کاهش سطح ایمنی در جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده ناشی از عدم اطلاع از مزایای استاندارد سازی جایگاه‌ها و عدم شناخت عوارض ناشی از عدم انطباق‌های استاندارد سازی جایگاه CNG است.

علی رشیدوند رئیس اداره استاندارد آبادان گفت: سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۹۲ نظارت جدی خود بر بازرسی ادواری جایگاه‌های CNG و همچنین بازرسی مخازن ذخیره جایگاه را از طریق شرکت‌های خصوصی دارای صلاحیت مجاز بازرسی آغاز کرد که موجب پیشرفت بیش از پیش استاندارد سازی جایگاه‌های CNG و افزایش آگاهی مالکان، بهره برداران، کارکنان، تعمیرکاران، مدیران و عوامل نظارتی بر عملکرد جایگاه‌ها شد و زمینه را برای رفع موانع این حوزه مهیا کرد.

او ادامه داد: در راستای استاندارد سازی جایگاه‌های CNG بازدید مشترکی به همراه معاونت عمرانی فرماندار، رئیس پخش فراورده‌های نفتی و رئیس آتش نشانی آبادان از پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های CNG آبادان انجام شد. در این بازرسی تذکرات جدی به جایگاه‌هایی که تا کنون اقدام به استانداردسازی جایگاه خود نکرده اند، داده شد.

رئیس اداره استاندارد آبادان افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۷۹ مورد آزمون صحت عملکرد روی نازل‌های پمپ بنزین‌های شهرستان آبادان انجام داده است که از این تعداد ۲۷۶ مورد در آزمون مربوطه قبول و ۳ مورد مردود شده اند و از گردش کار خارج شدند.

او گفت: در پایان از شهروندان عزیز تقاضا داریم با توجه به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین از نازل‌های سوختی اقدام به سوختگیری کنند که برچسب آزمون صحت عملکرد روی آن الصاق شده باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.