رئیس ستاد انتخابات فارس خبر داد؛

وجود ۱۹۰ هزار رای اولی در فارس/۹۱۲ نفر داوطلب انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات فارس از وجود ۱۹۰ هزار رای اولی در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدی زاده رئیس ستاد انتخابات فارس با بیان اینکه امسال ۱۹۰ هزار رای اولی آرا خود را در استان فارس به صندوق می اندازند، اظهار کرد: در سطح استان، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان بیش از یک میلیون نفر واجدین شرایط رای وجود دارد.

احمدی زاده تصریح کرد: تا پایان زمان ثبت نام، ۹۱۲ نفر داوطلب مجلس بوده اند و ۲۷ نفر نیز در حال انجام فرایند ثبت نام انتخابات هستند و از این تعداد ۸۱۷ نفر مرد و ۹۵ نفر خانم بوده اند.

او تصریح کرد: از نظر سنی، ۱۷۰ نفر از ۹۱۲ داوطلب امسال ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲ نفر ۷۱ تا ۷۵ سال و بقیه بین این سنین هستند.

رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: از کل ثبت نام کنندگان امسال، ۱۲۱ نفر مدرک دکترا، ۳۰ نفر حوزوی، ۶۹۶ نفر کارشناسی ارشد و ۶۵ نفر کارشناسی دارند.

احمدی زاده گفت: ۲۰۶ نفر در انتخابات گذشته سابقه داوطلبی و ۳۳ نفر سابقه نمایندگی مجلس داشته اند.

او با بیان اینکه ۹۰۳ داوطلب شیعه و ۹ نفر اهل سنت هستند، ادامه داد: از نظر وضعیت اشتغال، ۱۲۵ نفر فرهنگی، ۱۱۲ نفر استاد دانشگاه، ۸۴ نفر بازنشسته حوزه های مختلف، ۲۲ نفر پزشک، ۱۴ نفر روحانی، ۳۱۱ نفر کارمند، ۱۳ نفر نماینده مجلس، ۴۲ نفر وکیل و قاضی، ۹۰ نفر شغل آزاد، ۲۰ نفر بیکار و سایر ۷۰ نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات فارس اضافه کرد: داراب و زرین دشت با ۲۱ نفر و یک نفر نیز در حال انجام فرایند‌های ثبت نام انتخاباتی است، لامرد و مهر با ۲۶ داوطلب و جهرم و خفر با ۲۶ نفر کمترین تعداد ثبت نامی داوطلب در انتخابات مجلس را دارند.

احمدی زاده اظهار کرد: حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۳۷۰ نفر که ۱۶ نفر در حال انجام فرایند نهایی هستند، مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد با ۶۶ و کازرون و کوه چنار با ۶۰ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نامی داوطلب در انتخابات مجلس را دارند.

احمدی زاده گفت: برای انتخابات خبرگان رهبری از روز جمعه ۱۵ آذرماه تا پایان ثبت نام بعد از ظهر دیروز شنبه ۱۶ آذر ۲ نفر نام نویسی کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات فارس اضافه کرد: در دوره دهم انتخابات ۷۲۰ نفر داوطلب در استان که از این تعداد ۶۵۰ نفر مرد و نفر ۷۷ زن بوده اند و در دوره نهم ۳۷۴ نفر داوطلب نمایندگی مجلس بوده که ۳۴۸ مرد و ۲۶ نفر از آن ها زن بوده است.

او افزود: ۳ هزار و ۳۰۳ شعبه رای در سطح استان پیش بینی شده که با لحاظ صندوق‌های رای خبرگان رهبری بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ صندوق در نظر گرفته شده است.

احمدی زاده بیان کرد: ۱۵ حوزه انتخابیه اصلی و ۷۸ حوزه انتخابیه فرعی در سطح استان فارس وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس در خصوص معرفی هیات اجرایی اظهار کرد: بر اساس قانون و اصلاحیه ۳ خرداد سال ۹۵ هر زمان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری همزمان شود مبنای کار انتخابات، هیات اجرایی خبرگان رهبری است.

او ادامه داد: هیات اجرایی با معرفی ٣٠ معتمد و امضای ۳ عضو اصلی که متشکل از فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال است، مشخص می‌شود.

احمدی زاده اظهار کرد: همه مراحل تشکیل هیات اجرایی شیراز در چارچوب قانون بوده و تنها به علت نداشتن امضای دادستان به وزارت کشور برای تعیین تکلیف ارجاع داده شده است.

او در این خصوص گفت: لیست ۳۰ نفر معتمد با امضای فرماندار شیراز و مدیرکل ثبت احوال فارس به هیات نظارت ارسال شد، اما هیئت نظارت به علت نداشتن امضای دادستان، آن را برگشت داده و خواستار اصلاح شد.

احمدی زاده با بیان اینکه لیست اعضای ٣٠ نفره معتمدان ۲ بار مورد تایید قرار نگرفت و به فرمانداری بازگردانده شد، افزود: تنها ۱۴ نفر از اسامی پیشنهادی تایید شد و با توجه به اینکه برای تشکیل هیات اجرایی حد نصاب افراد تایید شده، باید به ۲۰ نفر برسد و علاوه بر این در پی موافقت نکردن دادستان، لیست به همراه مستندات برای تعیین تکلیف به وزارت کشور ارسال شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود کشور در پی اتحاد و همدلی هستیم تا امنیت و سلامت انتخابات که مد نظر رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان است در فضایی آرام برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار