اخبارحوادث هفدهم آذرماه ۹۸؛

دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در اصفهان / دستگیری شیاد اینستاگرامی در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز هفدهم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز هفدهم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان" _ سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات و قطعات داخل خودروی پارک شده در حاشیه خیابان‌ها و شکایت شاکیان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در این راستا تحقیقات گسترده‌ای انجام داده و با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی هویت اصلی فردی که در این سرقت‌ها دست داشت را به دست آورده وسرانجام طی یک عملیات ضربتی در حالی که قصد باز کردن درب یک خودرو و سرقت از آن را داشت دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به اعتیاد شدید سارق دستگیر شده به مواد مخدر صنعتی گفت: وی در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به چندین فقره سرقت اعتراف و تامین هزینه مواد مصرفی خود را انگیزه اش از ارتکاب این سرقت‌ها عنوان کرد.

این مقام انتظامی بیان کرد: با اعتراف متهم، خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی اقلام قابل توجهی از اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شد.

سرهنگ ترکیان، اظهار داشت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و اقرار صریح به بزه ارتکابی جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

 

دستگیری شیاد اینستاگرامی در اصفهان

سرهنگ "جواد درستکار" رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان گفت: در پی شکایت دختر جوانی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم که از بستگان این خانم است با ایجاد صفحه شخصی جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.

سرهنگ درستکار تصریح کرد: پس از این اطلاعات ماموران طی هماهنگی مقام قضائی، متهم را در یک عملیات ویژه دستگیر کردند که وی در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرد مذکور با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد گفت: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزار‌های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.

او خاطر نشان کرد: بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.
 

کشف بیش از ۸۰ کیلو گرم موادمخدر در"نایین

سرهنگ "ایرج کاکاوند بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید" شرافت" نائین حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از جنوب کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: با متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی آن را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات در بازرسی دقیق علمی وتخصصی تعداد ۴۰ عدد بطری بزرگ و ۱۰ بطری کوچک حامل مخدر به مقدار ۸۰ کیلو و ۲۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کاکاوند با اشاره به دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این عملیات اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

حبس تعزیری متخلف شکار بز وحشی در نطنز

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: برای متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به اتهام نگهداری و حمل اسلحه و مهمات غیر مجاز و شکار یک راس بز وحشی حکم قضایی صادر شد.

علیرضا غلامی افزود: دادگاه کیفری نطنز به استناد قانون شکار و صید متهم را به تحمل یک سال و نیم حبس تعزیری و ضبط اسلحه و ادوات شکار به نفع دولت محکوم کرد.

منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از ۱۱۴ هزار هکتار به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور شامل جنگل و مرتع و دشت و آب و کوهستان اطلاق می‌شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنی‌ها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می‌گیرد.
 

دو کشته و یک مصدوم در اثر برخورد پراید با کامیون

رئیس جمعیت هلال احمر بخش میمه گفت: در این حادثه که در کیلومتر ۲۳ محور میمه – دلیجان رخ داد دو نفر از سرنشینان خودرو پراید جان باختند و دیگر سرنشین آن به شدت مصدوم شد.

مهران محمدی پور افزود: مصدوم این حادثه رانندگی که خانمی ۲۳ ساله بود به علت وخیم بودن وضعیت ابتدا به بیمارستان حضرت محمد (ص) میمه منتقل و سپس به بیمارستان کاشانی اصفهان منتقل شد.

او گفت: همچنین در اثر این حادثه خودرو پراید دچار آتش سوزی شد که با حضور نیرو‌های آتش نشانی و جمعیت هلال احمر بخش میمه، آتش مهار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بخش میمه افزود: کارشناس پلیس راه شاهین شهر – کاشان علت این حادثه را رعایت نکردن حق تقدم کامیون بنز اعلام کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار