مردم لندن شب گذشته در خیابان‌ها خوابیدند!

گروهی از مردم لندن با هدف اعلام همبستگی با بی‌خانمان‌ها شب گذشته در خیابان‌ها خوابیدند.

مردم لندن شب گذشته در خیابان‌ها خوابیدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروهی از ساکنان لندن با هدف اعلام همبستگی با بی‌خانمان‌ها در این شهر شب گذشته در خیابان‌های اطراف میدان «ترافالگار» در مرکز لندن خوابیدند. این اقدام به ابتکار یک گروه خیریه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بی خانمان‌ها در سراسر جهان انجام می‌شود.

سازمان‌دهنده این حرکت در لندن گروهی موسوم به «خیابان خوابی بزرگ جهانی» است که در سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را شروع کرد و در ابتدا هم برنامه‌های محدودی را برای خیابان خوابی شهروندان در منطقه «ادینبورگ» برگزار می کرد.

امسال پنجاه و دو شهر در اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای شمالی و جنوبی به این حرکت پیوسته‌اند و حدود ۶۰۰۰۰ هزار نفر از شهروندان انگلیس در مناطق مختلف برای حمایت از بی‌خانمان‌ها یک یا چند شب را در خیابان‌ها خوابیده‌اند.

«توبی راولند» یکی از ساکنان لندن در این خصوص گفت: من حدود یک هفته قبل به شکل کاملا تصادفی به این حرکت پیوسته ام. من با این حرکت از طریق فضای فیسبوک آشنا شدم. بنظرم ایده کاملا خوبی است و شیوه خوبی برای جمع کردن پول برای بی خانمان‌ها است. من دوستانی دارم که در گذشته در خیابان‌ها خوابیده‌اند البته آن‌ها چند شب و در وقت مناسبی از سال در خیابان‌ها خوابیده‌اند. اکنون دسامبر و کریسمس و هوا هم سرد است.

«لوئیز کِیسی» رئیس گروه جهانی موسوم به خیابان خوابی بزرگ جهانی هم گفت: من شخصا فکر می‌کنم اعلام همبستگی با بی‌خانمان‌ها اقدام بسیار خوبی است. من ساعت ده الی یازده آمده ام که همه سر و صدا‌ها خوابیده است. این جا سرد خواهد بود. کسانی که امشب و در این وضع در این جا بخوابند درباره وضع کسانی فکر خواهند کرد که تمام سال شب‌ها را به این طریق سپری می‌کنند. آن‌ها هیچ انتخاب دیگری ندارند و نمی‌توانند روز بعد از بیدارشدن به خانه بروند و حمام بکنند و غذای گرم بخورند و در جای گرم هم بخوابند. آن‌ها همه روز‌های سال این گونه زندگی می‌کنند برخی از آن‌ها ۳۶۵ روز سال را این چنین سپری می‌کنند. بنابراین بنظر من ایده خوبی است که از کسی بخواهیم که شب در خیابان بخوابد این اقدام نشان دهنده تمایل افراد برای کمک به بی خانمان‌ها است. این کار ما یک ترفند و حیله نیست بلکه یک کار واقعی است که امشب انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
از کانال بی بی سی فارسی بخواهید برنامه ای در مورد کارتن خوابها تهیه کنند و چرا لندن را پایتخت چاقو کشی می‌نامند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه کارتن خوابی غوغا میکند .اتفاقا برنامه ای است که ثروتمندان را به مدت یک هفته کارتن خواب میکنند یا به مدت یک هفته با مردم کم در آمد زندگی میکنند تا به عمق فقر پی ببرند . ایکاش در ایران پولدار ها را مجبور به کارتن خوابی یا زندگی با مردم فقیر کنند تا شاید کاری کنند و دستی را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
باریکلا
Germany
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اینایی که تو خیابون ها میخابن لازم نیست کسی واسشون دلسوزی کنه حقشون رو نخورن کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
به به درست مثل چالشهای اینیستاگرام برای ادمهای بی چالش میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
شبهای لندن میگن اینه اگه واقعا اینه حالم از هرچی لندهورلندنییه بهم خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
و در ایران مسئولین به علت گرانی و وضع معیشتی بد مردم همه مدیران رده های بالا و مدیران رده متوسط حقوق یک ماه خود را به بیت المال پس دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اینام اغتشاشگرن الکی به نظام فرانسه توهین میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اقا شما گرین کارت ماروبده تااخرعمر توی میدان ترافالگار روی همون اسبش میخوابم
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
یاد استاد مطهری و تعبیر و تفسیر منفی اش از این مردم بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
فقیری کنار راهی نشسته بود وگریه می کرد. مردی با چندین نان در بغل گذر می کرد و او را دید. کنارش نشست و دلیل گریه اش را پرسید.فقیر از گرسنگی شکوه کرد. رهگذر نان به دست،دستمال از جیبش درآورد و جلوی صورت گرفت و زارزار گریه کرد. فقیر که دلش برای او سوخته بود از وی خواست یکی از نانها را به او بدهد تا هر دو از گریه برهند. رهگذر گفت تا شب هم اگر بخواهی برایت گریه می کنم اما لقمه ای نان نمی دهم.
از منظر اخلاقی این یک کار بیهوده است.
به همان اندازه کار لندنی ها بیهوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام صحبت شما درست اما مسولان باید درحد پایین ترین افراد جامعه زندگی کنند تادرد انها را بفهمند ومشکلاشان را حل کنند چرا از زندگی امام علی علیه السلام مثال نیاوردی
Iran (Islamic Republic of)
بی غم
۰۸:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
آن مسئولینی که آقای ناشناس می فرمایند الان کنج خانه نشسته و منزوی شدند و اکثر مدیران فعلی نیز کم کم گند کارشان در میاد.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۲۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
بهتر نبود!!! هر کدوم از این شهروندا نوبتی! این بی خانمان هارو یک شب نگه می داشتن!!!!! زمستونم تموم میشد!!!! این انگلیسی ها این قدر خسیس هستن حاضرن از جون بزارن ولی پول و امکانات ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
متاسفانه در آمریکا استاد دانشگاه با حقوق ۲۵۰۰ دلار در ماشین اش می‌خوابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
عزیزم اونجا با چهار صد دلار ماشین میخرن خبر نداری ؟ که این چیزا رو میگی
آخرین اخبار