مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد؛

زنجیره پالایش تا توزیع صنعت گاز در ۵ سال آینده به خودکفایی

منتظرتربتی از تکمیل فرآیند داخلی‌سازی در صنعت گاز در پنج سال آینده خبر داد و گفت: در این فرآیند، موضوع فناوری و داخلی‌سازی در صنعت گاز را تکمیل می‌کنیم.

زنجیره پالایش تا توزیع صنعت گاز در ۵ سال آینده به خودکفاییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از وزارت نفت، حسن منتظرتربتی معاون وزیر نفت در آیین گشایش نخستین رویداد توسعه فناوری ویژه اقلام پرمصرف صنعت گاز گفت: موضوع خودکفایی و تولید داخل فرآیندی است که به راحتی رخ نمی‌دهد، اما در سال‌های اخیر آن را با جدیت دنبال کرده‌ایم.

وی افزود: وزیر نفت از ابتدای امسال تاکنون، به صورت جدی موضوع استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را پیگیری کرده‌اند و اکنون نیز با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنند.

معاون وزیر نفت، از خودکفایی در صنعت گاز خبر داد و گفت: ما در صنعت گاز تا میزان قابل توجهی به خودکفایی نزدیک شده‌ایم و از آنجا که این صنعت پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اکنون بالاترین میزان خودکفایی را دارد.


بیشتر بخوانید:سهم نفت در بودجه سال آینده ۱۴.۵ درصد است


منتظر تربتی با بیان اینکه تحریم‌ها همیشه گریبانگیر صنعت گاز بوده است، اظهار داشت: ما بیشترین حجم تولید داخل را داشته و حداکثر نیاز خود را داخلی‌سازی کرده‌ایم، تا جایی که اکنون دو برند توربوکمپرسور در داخل کشور فعال هستند و بخش اعظم نیاز صنعت گاز در توربوکمپرسور‌ها را رفع می‌کنند؛ در بخش پالایشگاهی نیز این اتفاق افتاده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز اضافه کرد: یک حلقه از اقلام باقی مانده هنوز داخلی‌سازی نشده است، اما باید آن‌ها را نیز به مرحله بومی‌سازی و تولید داخل برسانیم.

تربتی تصریح کرد: حدود ۲ هزار میلیارد تومان از خریدهایمان را امروز در نمایش توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌دهیم و دیگر خرید‌ها را به حضور در محیط پالایشگاه‌ها و دیگر محیط‌های صنعت گاز موکول می‌کنیم تا شرکت‌ها نیز، با فرآیند کار در صنعت گاز آشنا شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار