المیادین گزارش داد؛

احتمال دست داشتن آمریکا و اسرائیل در حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر

شبکه تلویزیونی المیادین از احتمال دست داشتن آمریکا و اسرائیل در حمله یک فروند پهپاد به محل اقامت رئیس جریان صدر عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد احتمال دست داشتن آمریکا و اسرائیل در حمله یک فروند پهپاد به خانه مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق با هدف به راه انداختن فتنه‌ای بزرگ در این کشور وجود دارد.

زهرا الدیرانی، گزارشگر المیادین درباره مقایسه حمله پهپادی به خانه مقتدی صدر با حملات قبلی به پایگاه‌های بسیج مردمی عراق گفت: مواضع بسیج مردمی عراق در چند ماه گذشته، هدف حملات متعددی قرار گرفت. در ماه ژوئیه گذشته، یک فروند پهپاد، پادگان الشهدا متعلق به نیرو‌های بسیج مردمی در منطقه آمرلی در استان صلاح الدین را هدف قرار داد. چند هفته پس از آن در بیستم ماه اوت گذشته، انفجار‌های مهیبی پایگاه هوایی بلد را در همین استان به لرزه درآورد. بعدا مشخص شد که یک فروند پهپاد، انبار‌های سلاح بسیج مردمی را هدف قرار داده است. همچنین شاهد حمله پهپادی به پایگاه الصقر در جنوب بغداد بودیم. مقر بسیج مردمی عراق در شهر البوکمال در مرز‌های عراق با سوریه هم از حمله پهپادی در امان نماند. پهپاد‌ها همچنین، مواضع بسیج مردمی در فرودگاه الرطبه را بمباران کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: سازمان بسیج مردمی عراق به طور مستقیم آمریکا را متهم کرد آسمان عراق را بر روی ورود هواپیما‌های بدون سرنشین اسرائیلی باز گذاشته است. سفارت آمریکا در بغداد این اتهام را تکذیب کرد. بسیج مردمی به متهم کردن آمریکا و اسرائیل اکتفا نکرد، بلکه به فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد هر نوع هواپیمای خارجی را که بر فراز مقر‌های بسیج مردمی پرواز کند، هواپیمای دشمن محسوب و با آن برخورد خواهد کرد. با توجه به این پیشینه، حمله پهپادی به خانه رئیس جریان صدر در نجف، تلاشی برای فتنه انگیزی بزرگ در عراق است.

وزارت دفاع عراق دیشب اخبار منتشر شده از جانب این وزارتخانه درباره حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر را تکذیب کرد. در همین حال ساعاتی بعد لوی الیاسری، استاندار نجف حمله پهپادی به منزل مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق را تایید کرده و افزود حرم مطهر امام علی (ع) امن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
وای به به روزی که آمریکا کوچکترین روزنه ای خدا ناکرده در ایران عزیزپیدا کند
آخرین اخبار