دانستنی‌های تحصیلی؛

نکاتی برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد

در اين دانستنی تحصیلی اصول برنامه ريزى و رسيدن به يک برنامه درست را مرور می‌كنيم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، براى مطالعه كنكور نياز است به هدفمان نگاهى دقيق تر داشته باشيم و اما نكته مهم قبل از آن، آماده شدن براى یک شرايط مطالعاتى است البته موفقیت در کنکور وابسته به فراهم سازى یک شرایط استاندارد است. فراموش نکنید که هر کس با توجه به نوع شرایط و شخصیت، می‌تواند برنامه متغیرى داشته باشد و براى همه نمی‌توان یک برنامه واحد و یک نسخه پیچید. همین تفاوت‌ها نشان می‌دهد که براى رسیدن به موفقیت، مسیرهاى مختلفی وجود دارد. هر کس خود را بهتر می‌شناسد و با توانایی، مهارت، نقاط قوت و ضعف خود آشنایی بیشترى دارد. افراد بهترین زمان مطالعه خود را در شبانه روز می‌دانند؛ بنابراین برنامه هایشان دست خوش تغییر و منحصر به فرد خواهد بود.

مطالعه صحیح

در این گزارش اصول برنامه ریزى و رسیدن به یک برنامه درست را مرور می‌کنیم.

افراد هدفمند براى چند ماه بعد خود هم برنامه ريزى دارند

 اهداف بايد بلند مدت و كوتاه مدت باشند، برای مثال: خواندن كل منابع كنكور بلند مدت و مطالعه فصول كتاب ها كوتاه مدت محسوب می شوند. اين مرحله بسيار مهم است و درست چيدن آن در افزايش انگيزه شما نقش موثرى خواهد داشت.

اولويت بندى کنید

اولويت بندى براى ميزان علاقه تان به كتاب ها و تعداد صفحات هر كتاب را مشخص كنيد تا در برنامه ريزی خود ، تعداد صفحات دروس را با توجه به اهميت آنها، بخش بندى كنيد.

زمانبندی کنید

بهترين و پربازده ترين زمان‌هايتان را به مهم ترين كارها اختصاص دهيد. با اين روش اگر به دليل زمان كم نتوانستيد به همه امورتان رسيدگى كنيد، خيالتان از بابت كارهاى اصلی راحت خواهد شد.

نكاتى براى بدست اوردن نتيجه مطلوب در كنكور ارشدبرحسب توانایی خود برنامه بچینید

 نباید برنامه سنگین‌تر از توان جسمى و حتى روحى شما باشد در غیر این صورت خیلی زود آن را کنار می‌گذارید. تفریح و ورزش و تغذیه مناسب را فراموش نکنید.


بیشتر بخوانید: انجام چه کارهایی شما را از دانشجویان دیگر موفق‌تر می‌کند؟


ليست درسی تهیه کنید

منابع کتبى مواد امتحانى معمولا ثابت هستند، اما منابع ارشد معمولا دست خوش تغییرند، پس داشتن لیست درست منابع باتوجه به رشته ى تحصیلی تان مهم است.

سوالات کنکور  را مرور کنید

مرور سوالات کنکور سال‌های قبل بسیار مفید است. قطعا تعدادى از سوالات کنکور داراى محتواى مشابه هستند پس با این کار نه تنها با نوع سوالات آشنا می‌شوید بلکه احتمالا چند تست تکراری را سرجلسه کنکور بهتر و زودتر بزنید و براى خود  وقت بخرید. همچنین نوع سوالات، اهمیت بعضی فصل هاى منابعتان را به شما نشان خواهد داد.

نكاتى براى بدست اوردن نتيجه مطلوب در كنكور ارشد

هدف و انگيزه اى كه براى قبول شدن در كنكور داريد را فراموش نكنيد و تا زمانى كه به آن دست نيافتيد، كوتاه نياييد. به دلیل حجیم بودن منابع کارشناسی ارشد ممکن است در دوره دروس متوجه شوید که مطالب را فراموش کردید و این موضوع شمارا نگران خواهد کرد، اما بخاطر داشته باشید که این موضوع کاملا طبیعی است و در هنگام دادن آزمون هاى آزمایشی، مطالب به ذهنتان می‌آید و اضطرابتان کاملا بی مورد است. از هم صحبتى با افرادى که هدفشان مانند شما بلند نیست، اجتناب کنید. سعى کنید بیشتر با کسانی مشورت داشته باشید که درک از آرمان و انگیزه ى شما داشته باشد و شما را براى رسیدن به آن‌ها ترغیب می‌کنند. 

به دلیل تعداد زیاد داوطلبین کنکور بی انگیزه نشوید!

فراموش نکنید بسیارى از این آمار سیاه لشکرند و تعداد بی شمارى از این بین به دلایل مختلف نتیجه خوبى نخواهد داشت. پس به دور از قیاس کردنِ شرایط خودتان و آنها، تنها سعى کنید بهترین خودتان را نشان دهید.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۹:۰۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
تو این کرنا برای ارشد دادن خیلی استرس داریم... اگه تو راه یا سر جلسه بیمار بشیم چی....
آخرین اخبار