دستگیری شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش سلکه

دو شکارچی متخلف به همراه سلاح شکاری قاچاق در پناهگاه حیات وحش سلکه دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش سلکهبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری پور، رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت:در اجرای گشت مشترک و کنترل و پایش، درمناطق تحت مدیریت حوزه تالاب و پناهگاه حیات وحش سلکه، پس از انجام عملیات کمین و در نهایت تعقیب و گریز، دو شکارچی غیر مجاز دستگیر شدند.

او افزود: این دو شکارچی متخلف ۳۰ ساله با هویت مشخص بدون اخذ پروانه شکار و بر خلاف ضوابط، در روز ممنوع شکار با به همراه داشتن یک قبضه اسلحه ۸ تیر قاچاق و یک سلاح تک لول قصد ورود به مناطق حفاظت شده و شکار داشتند که با حضور به موقع ماموران محیط زیست پیش از هر گونه کشتار پرندگان مهاجر دستگیر و اسلحه‌های آنان توقیف و ضبط شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متخلفان با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اکبری پور افزود:باتوجه به کاهش دما شاهد ورود دسته‌های پرندگان مهاجر از گونه‌های حمایت شده مانند قو، پلیکان و غاز‌های هوایی در مناطق تحت مدیریت از جمله پناهگاه حیات وحش سلکه، سرخانکل، امیر کلایه و پارک ملی بوجاق هستیم.

او گفت: این مناطق تا پایان فصل مهاجرت به عنوان زیستگاه امن و محلی مناسب برای تغذیه، استراحت، زمستان گذرانی این پرندگان است، تا در پایان فصل مهاجرت برای بازگشت به زیستگا‌های اصلی خود آماده باشند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: پایش و گشت‌های محیط بانان از تالاب‌ها و آبگیر‌ها برای برخورد با شکارچیان متخلف افزایش یافته و در دستور کار کارکنان یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.