تقدیر از ۱۰ اثر منتخب در "خط پُر رنگ اصفهان"

دبیر مسابقه خطِ پر رنگ اصفهان در مراسم اختتامیه مسابقه " خطِ پر رنگ اصفهان" گفت: تعداد ۱۳۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت از سوی هیات داوران ۱۰ اثر برگزیده شد.

سید هادی امامی، دبیر مسابقه خطِ پر رنگ اصفهان و مدیر موسسه اصفهان معمار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  در مراسم اختتامیه مسابقه طراحی کروکی از بنا‌های تاریخی تخت فولاد اصفهان با عنوان " خطِ پر رنگ اصفهان" گفت: این مسابقه به پیشنهاد موسسه اصفهان معمار و با همکاری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد و موزه هنر‌های معاصر وابسته به سازمان فرهنگی جتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در ۸ گروه و ۵ محور برگزار شد.

او افزود: تعداد ۱۳۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت از سوی هیات داوران ۱۰ اثر برگزیده شد؛ این ۸ گروه توسط ۸ نفر از اساتید دانشگاهی راهبری شدند.

مدیر موسسه اصفهان معمار با بیان اینکه ترکیب هیات داوران از فارغ التحصیلان دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بود، تصریح کرد: اجرای این مسابقه اهداف مختلفی را دنبال می‌کرد که روایت اصفهان به زبان تصویر کروکی، استفاده از ظرفیت جامعه هنری و معماری در شهر برای خلق آثار هنری، آشنایی هنرمندان با ظرفیت‌های پنهان شهر، مشارکت دانشگاه‌ها و پیوند آن‌ها با تخت فولاد و همنشینی بیشتر جامعه هنری و معماری به خصوص دانشجویان با بنا‌های ارزشمند و تدقیق بیشتر در این بنا‌ها از جمله این اهداف بود.

او با بیان اینکه ۷ دانشگاه در این برنامه به صورت معنوی مشارکت داشتند، تصریح کرد: برای اجرای این مسابقه، تخت فولاد اصفهان به عنوان نگینی از نگین‌های سرزمین ارزشمند اصفهان برگزیده شد.

دبیر مسابقه خطِ پر رنگ اصفهان یادآور شد: به گواهِ بسیاری از شرکت کنندگان در این مسابقه، تخت فولاد یک عنصر ناشناخته برای خیلی افراد بود و حتی عنوان کردند که ما تاکنون این بنا‌ها را ندیده بودیم و برای نخستین بار هنگام کروکی زدن با آن‌ها آشنا شدیم.

 در ادامه این مراسم از نفرات برتر با اهدای جوایز تقدیر شد که "وجیهه کاظم‌زاده"، "نیکو شیرانی"، "محمدمهدی سرحدی"، "سلمان حیدری"، "ابراهیم بارانی"، "یلدا کامرانی پور"، "منیر بهزاد پور"، "محمد برومند"، "رضا شمیرانی" و "محمد ریسمان چیان" به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا دهم گردیدند.

در پایان مراسم اختتامیه این مسابقه نیز از پوستر بخش سوم مسابقه با محوریت "طراحی کروکی از بنا‌های آرامگاهی شهر اصفهان" رونمایی شد.
 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: مسابقه ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.