ذخیره کالا‌های استراتژیک به مقدار کافی در انبار‌ها

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : کالا‌های استراتژیک به مقدار کافی در انبار‌های استان ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،احسان باقرخانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص اصلاح نظام جامع توزیع کالا، گفت : سمت و سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمت نظام‌مند کردن و کنترل کار‌ها به خصوص در راستای توزیع کالا در پیش است.

او گفت : سامانه‌های بسیار معتددی در این راستا برای رصد کامل بازار تعریف شده که از طریق این سامانه‌ها زنجیره کالا از مبدا ورودی و تولیدی تا مصرف‌کننده را رصد می‌کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در تعریف این سامانه‌ها از «سامانه جامع انبارها» نام برد و افزود: میزان موجودی انبارها، کالا‌ها و ذخایر در آن ثبت می‌شود.

او جامع‌ترین سامانه را «سامانه جامع تجارت» دانست و گفت: از طریق این سامانه اشراف کاملی نسبت به بازار در بحث تامین، تولید، توزیع و مصرف کالا، داریم.

باقرخانی به شبکه‌های توزیع مشخص کالا در استان اشاره و گفت: اقلام ضروری را با نظارت از طریق این شبکه‌های مطمئن و مورد اعتماد به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسانیم تا کمبودی برای این اقلام در بازار حس نشود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه گفت: یک‌سری اقلام که مورد نیاز مردم است همچنان با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان ثبت سفارش می‌شود و تحت نظر شبکه‌های توزیع در سراسر کشور توزیع می‌شود که استان کرمانشاه نیز باتوحه به سرانه جمعیت از این اقلام بهره‌مند می‌شود.

برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز، گوشت مرغ جز اقلام اساسی هستند که باقرخانی به آن اشاره کرد و گفت: برای تنظیم بازار داخلی هر چند وقت یک‌بار، این اقلام را روانه بازار می‌کنیم تا بازار کنترل شود؛ از ابتدای سال تاکنون مقادیر قابل‌توجهی از این اقلام را روانه بازار کرده‌ایم تا با کمبود کالا و نایاب شدن آن مواجه نشویم.

او از ذخایر استراتژیکی کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم که مقدار آن هم کم نیست در استان خبر داد و گفت: با حس کردن کمبود یا افزایش قیمت برخی کالا‌ها از ذخایر استراتژیکی استان استفاده می‌کنیم تا کنترل بازار را در اختیار داشته باشیم.

باقرخانی افزود: در مقطعی کمبود کاغذ A۴ یا خرما در بازار احساس شد که ستاد تنظیم برای کنترل بازار این موارد را روانه بازار کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در معرفی شبکه‌های توزیع مورد اعتماد، گفت: فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف در اداره‌ها، خرده‌فروشانی که پروانه کسب دارند و از معتمدان هستند و در حاشیه نمایشگاه‌های که برپا می‌شود، معمولا از این طریق کالایی که نیاز بازار باشد توزیع می‌شود.

او در خصوص رصد بازار هم، گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان تعزیرات، اتاق اصناف و دیگر ارگان‌های مربوطه در بازار حضور دارند و قیمت‌ها، کمبودها، گرانفروشی‌ها، کم‌فروشی‌ها و... را رصد می‌کنند.

باقرخانی بابیان اینکه در حال حاضر کمبودی در بازار نداریم، افزود: رسالت و هدف کارگروه بازار بر یکسان‌سازی قیمت‌ها در تمامی واحد‌های صنفی استان است.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه افزود: افزایش قیمتی در کالا نداریم، ولی یک‌سری از خدمات متاثر از افزایش قیمت بنزین هستند، اما در کالا‌های اساسی افزایش قیمت نداریم و به حد کفایت هم ذخیره داریم و در این راستا مشکل خاصی هم نداریم.

او در خصوص افراد فرصت‌طلب و سودجو که تخلف می‌کنند، گفت: بانک اطلاعاتی داریم کسانی که تخلف می‌کنند در آن بانک ثبت می‌شوند و قضات تعزیرات ازاین مسئله به سادگی رد نمی‌شوند که یک نفر چندین بار تخلف به عنوان مثال در بحث احتکار، گرانفروشی و... داشته باشد .

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: صنعت ، معدن ، نظام مند ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار