«شکار مرغابی ها»؛ روایت دلدادگی شهید نژاد اکبر به ولایت فقیه

مصیب معصومیان گفت: «شکار مرغابی ها» روایت دلدادگی شهید جواد نژاد اکبر به ولایت فقیه است که به زودی به بازار کتاب می‌آید.

مصیب معصومیان نویسنده آثار دفاع مقدس درباره کتاب جدید خود در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در حال حاضر  نگارش کتابی با نام «شکار مرغابی ها» را در دست دارم که حدود ۸۰ درصد کتاب به اتمام رسیده است. این کتاب درباره سردار شهید جواد نژاد اکبر است که در تاریخ ۱۲/۱۲/۶۵ در ادامه عملیات کربلا ۵ در شلمچه به شهادت رسیدند. وی از فرماندهان گردان صاحب الزمان لشکر ۲۵ کربلا بود.

وی افزود: شهید نژاد اکبر در محله ما زندگی می‌کردند، ولی اختلاف سنی ما زیاد بود، بعد از عملیات کربلای ۵ به من گفتند که به گردان ما بیا. من گفتم بعید می‌دانم فرمانده ما اجازه بدهد. ایشان پیکی برای گردان ما فرستادند، ولی فرمانده نپذیرفت که من به گردان شهید نژاد اکبر بروم. چند وقت بعد به دیدار رزمنده های پدافند رفته بودم که شهید صادق مبلغ الاسلام را دیدم. من همراهشان به گردان صاحب الزمان رفتم و به گردان آن ها پیوستم.

معصومیان با اشاره به اینکه شهید جواد نژاد اکبر یکی از فرماندهان شجاع بودند، بیان کرد:  ایشان به فرمایشات ولی فقیه احترام زیادی می‌گذاشتند برای نمونه قبل از عملیات در خاکریز نشسته بودم که پیش من آمدند و گفتند: «چرا کلاه آهنی بر سر نداری؟ مگر نمیدانی امام کلاه آهنی را برای رزمنده‌ها واجب کرده است؟ اگر بدون کلاه آهنی کشته شوی شهید محسوب نمی‌شوی.» من کلاه را بر سر گذاشتم، در عملیات، این کلاه سرعت ترکشی که به سرم خورد را گرفت و من زنده ماندم اما شهید جواد نژاد اکبر در این عملیات توسط تانکی که مستقیم به ایشان شلیک کرد، شهید شد.

نویسنده کتاب «شکار مرغابی ها» درباره انتخاب این نام برای کتاب سردار شهید جواد نژاد اکبر اظهار کرد:  نام کتاب «شکار مرغابی ها» را بر اساس داستانی از شهید انتخاب کردم.

خلاصه ای از کتاب «شکار مرغابی ها» را در ادامه بخوانید:

در گردان رزمنده‌ای روحانی داشتیم که یک روز ۲۰ مرغابی شکار و آن را برای نهار آماده کرده بود، اما شهید نژاد اکبر آن را میل نکرد. روحانی رزمنده پیش نماز ما بودند. شهید نژاد اکبر بعد از نماز مغرب و عشاء با این رزمنده روحانی صحبت کردند و به ایشان گفتند: میدانی چرا من مرغابی‌ها را نخوردم؟ ...

گفتنی است کتاب «شکار مرغابی ها» قرار است به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار