لزوم ساماندهی باغ گیاه شناسی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت ساماندهی باغ گیاه شناسی استان، گفت: در این راستان لازم است باغ گیاه شناسی لرستان تعییت ساختار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت ساماندهی باغ گیاه شناسی استان، گفت: در این راستان لازم است باغ گیاه شناسی لرستان تعییت ساختار شود.

عبدالرضا بازدار افزود:جهت رونق تولید در عرصه کشاورزی، باغداری و گیاهان دارویی باید باغ گیاه شناسی لرستان مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: در این راستا لازم است با تاکید بر تقویت پژوهش محوری، باغ گیاه شناسی لرستان تشکیلاتی ایجاد شود.

او افزود: تقویت باغ گیاه شناسی و توسعه فرهنگ پژوهش محوری در عرصه کشاورزی می‌تواند بستر توسعه اقتصادی استان باشد.

بازدار اذعان داشت: توسعه پژوهش در عرصه کشاورزی و باغبانی بستر تقویت تولید سالم در استان خواهد شد.

او با تاکید به اینکه باید برای باغ گیاه شناسی ساختار تعیین شود، گفت: همچنین باید باغ گیاه شناسی به دستگاه‌های ارشد مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اخذ اعتبار و توسعه متصل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر توسعه باغ گیاه شناسی لرستان، افزود: برای توسعه باغات در اراضی شیب دار سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی اخذ شده است.

او  با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۶، یک ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده نداشتیم، ادامه داد: برخی از بخش‌های حوزه کشاورزی استان برای اخذ اعتبار ... پیگیری لازم را ندارند.

بازدار در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت بر فروش سموم و کود‌های شیمیایی در عرصه کشاورزی و باغبانی، افزود: تقویت نظارت در این عرصه بستر تولید محصولات سالم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر ضرورت توسعه تحقیق و پژوهش در عرصه تولید سالم و کود‌های شیمایی، گفت: هم اکنون متاسفانه سموم و کود‌ها کشاورزی به خصوص در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز به راحتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که لازم است نظارت بیشتری اعمال شود.

انتهای پیام/ب

ضرورت ساماندهی باغ گیاه شناسی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.