وام اشتغال، پاداش رهایافتگان از دام اعتیاد

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز گفت: ۱۶۷ نفر از رهایافتگان از دام اعتیاد برای دریافت وام اشتغال به بانک‌ها معرفی شده اند.

پرویز زرگر، مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰ نفر به‌منظور آمادگی شغلی و مدیریت کسب و کار آموزش دیده اند، گفت: از ۲۲۹ سهمیه پرداخت وام اشتغال به رها یافتگان از دام اعتیاد ۱۶۷ نفر این وام رو دریافت کرده‌اند و باقی سهمیه برای سایرین محفوظ است.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ سیزده میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان به منظور پرداخت وام پنجاه میلیون تومانی برای اشتغال و کارآفرینی بهبود یافتگان از دام اعتیاد اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز در ادامه گفت: معرفی حداکثر ۳ ضامن یا پروانه کسب، اقساط پنج ساله و‌ سود ۴ درصدی از شرایط این وام است.

او افزود: تعدادی از بانک ها از جمله؛ اقتصاد نوین، تجارت، رسالت، رفاه، سپه، صادرات، ملت، ملی، مسکن و... به‌منظور پرداخت وام اشتغال یادشده طرف قرارداد شده اند.

زرگر با اشاره به این که معرفی سه ضامن برای اغلب بهبود یافتگان دشوار است، گفت: بهزیستی به عنوان سازمان متولی این امر باید درخواست تسهیل را به همراه راهکارها و راه حل های قانونی، فنی و تخصصی ارجاع دهد تا ما بتوانیم در شورای بانک و کارگروه های مرتبط، این موضوع را بررسی و تسهیل کنیم.

او با بیان این که در سال ۹۷ نیز دو میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به‌منظور پرداخت وام بیست میلیون تومانی به رهایافتگان از دام اعتیاد تخصیص یافت، افزود: ۱۱۰ نفر در سال ۹۷ به‌منظور دریافت وام به بانک ها معرفی شدند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.