یحیایی گفت: وجود ۳۰ هزار واحد صنفی و چندین هزار کالا، نظارت را برای بازرسان این سازمان مشکل می‌کند. وجود ناظران افتخاری باعث می‌شود تا به کمک بازرسان، با متخلفان برخورد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان  گفت:  استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی برای ایجاد ثبات و نظارت بر بازار و توجه بیش از پیش به طرح ناظران افتخاری ضروری است که در این رابطه در سالجاری بیش از ۷۰۰ مورد گزارش از سوی ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان ارسال شده است.

او با بیان اینکه رصد مستمر بازار به صورت کالا به کالا در دستور کار ناظران افتخاری قرار دارد افزود: وجود ۳۰ هزار واحد صنفی و چندین هزار کالا، نظارت را برای بازرسان این سازمان مشکل می‌کند که وجود ناظران افتخاری باعث می‌شود تا به کمک بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف، با نظارت بر واحد‌های صنفی از هرگونه افزایش غیرقانونی قیمت‌ها به بهانه اصلاح قیمت بنزین جلوگیری و با متخلفان برخورد شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان ابراز کرد : به منظور بهره گیری از پتانسیل حداکثری، افراد علاقمند به مشارکت در این امر می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir نسبت به ثبت نام در گروه ناظران‌افتخاری، اقدام نمایند.

یحیایی تصریح کرد: هم استانی‌ها می‌توانند به عنوان ناظران افتخاری سازمان، شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.