شیوع آنفلوآنزا رو به کاهش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیماری ویروسی آنفلوآنزا که امسال به دلیل برودت هوا زودتر در استان شیوع پیدا کرده رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، فردین مهرابیان ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه همه ساله با شروع فصل سرما آنفولانزا شیوع پیدا می‌کند، گفت: امسال ویروس آنفولانزا یک ماه زودتر در کشور و گیلان شیوع پیدا کرده است و تاکنون بیش از ۳ هزار نفر با علایم شبه آنفلونزا به مراکز درمانی مراجعه و سرپایی درمان شدند.

او افزود: از این تعداد افراد مبتلا به ویروس آنفلونزا، حدود هزار و ۱۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان برای مداوای بیشتر بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  با اشاره به روند کاهشی این بیماری ویروسی در استان، گفت: با رعایت چند توصیه بهداشتی می‌توان از خود و دیگران در مقابل بیماری آنفولانزا محافظت کرد.

فردین مهرابیان،  به شهروندان توصیه کرد: برای مصون ماندن از ابتلا به این بیماری ویروسی و یا انتقال آن به دیگران دست‌های خود را در روز چندین بار با آب و صابون و یا محلول ضدعفونی کننده تمیز کنید، از مالیدن و یا تماس دست‌های آلوده به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید، هنگام احوالپرسی از دست دادن و در آغوش کشیدن خودداری کنید، هنگام عطسه و سرفه، دهان خود را با دستمال کاغذی بپوشانید و با مشاهده علایم آنفولانزا فوری به نزد پزشک بروید و از حضور در اماکن عمومی اجتناب کنید.

او  به مردم توصیه کرد: در صورت حضور فرد مبتلا به آنفولانزا در جمع، به اندازه یک متر از وی فاصله گرفته و برای تهویه هوای اتاق چندین بار درب و یا پنجره را به مدت ۱۰ دقیقه باز بگذارید تا هوای تازه وارد اتاق شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: تب، سرفه، گلودرد، سردرد، لرز، کوفتگی بدن، احساس خستگی و اسهال و استفراغ از علایم بیماری ویروسی آنفولانزا است.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.